Thursday, February 10, 2011

Minum 100 plus ketika demam

Pernah dengar orang bila rasa nak demam, dia minum air 100 plus dan esok hari alih2 tak demam dah? Mungkin ada yang pernah dengar dan mungkin ada yang tak pernah dengar. Kepada yang tak pernah dengar, anggaplah ini adalah medium untuk menimba ilmu yang tak seberapa ini.




Well guys and girls, celikkan mata anda untuk membaca entri ini. Bukakan pintu hati supaya senang maklumat2 masuk. Kosongkan minda supaya senang nak store kan maklumat2 ni dalam hard disk otak korang yang ada beberapa terabyte yang still kosong.

Korang masa ada rasa nak demam, pernah cuba alternatif laen tak selaen daripada telan panadol 2 bijik yang ditelan bersama2 air kosong yang diisi penuh satu gelas? Mesti ramai yang dah tahu efek panadol dan dadah2 yang sama waktu dengan nyer, kalo kita dok amek benda tu slalu.

Kalo kita slalu amek panadol, lama2 sistem pertahanan dalam tubuh kita akan mula imun terhadap panadol. Which means, everytime korang demam dan amek panadol, by the next time korang demam, korang perlu amek dos yang lebih tinggi sembuh. Believe me, it's a fact.

Satu cara alternatif yang laen untuk mengubat demam adalah dengan meminum air 100 plus ketika ada rasa2 nak demam. Kalo dah demam tu mungkin agak kurang efektif, tapi still bole cuba. Mana la tau kot2 ilang gak demam kan.

Tapi ada gak sumber2 yang mengatakan campurkan air 100 plus ngan air kosong. Tapi yang ni aku tak pernah cuba lagi. Hehehe... Kalo korang dah try, sila bagitau aku yek.


p/s: kalo sakit perut, bole minum Coke untuk ilangkan sakit perut.

2 comments:

vanilla said...

sadly, it didnt work with me

aswadz said...

cian la dia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...