Sunday, October 14, 2012

Hotel Transylvania

Ehem... Macam biasa. Dah jadi habit aku untuk peram entri2 aku. Bila dah outdated baru aku nak publish. Tapi since daripada nak mengelakkan pembaziran idea dan juga bagi tidak mensia-siakan usaha aku untuk menulis entri ni, aku publish kan gak.




Movie animasi Hotel Transylvania ni aku tak tau la sama ada citer ni bole fall under kategori horror ke tak. Tapi yang pasti, citer ni pasal hantu. Tapi laen sket (laen banyak aku rasa) jalan citer dia berbanding ngan citer2 hantu yang laen. Tak kira la movie hantu animasi hatta yang tak animasi skali pun.

Sebab apa aku cakap macam tu? Well, instead hantu2 ni menjalankan tugas diorang menakutkan2 manusia, tapi dalam movie ni, diorang pergi bercuti. Apa. Ingat hantu pun takde off day ke? Hantu pun penat gak wat keje diorang. Diorang pun mesti nak chillax gak kan.




Movie 3D ni pasal hantu Dracula yang bersara daripada keje menakutkan hantu lalu membuka sebuah resort kat satu tempat yang hanya hantu2 je yang tau tempat nyer. So, diorang bole la chillax tanpa rasa takut. Eh, apasal diorang lak yang takut? Hhhmmm... Actually, Dracula yang buat2 citer yang manusia ni bukan maen jahat nak mampos. Sampai hantu yang laen lak takut.

Tapi pada sambutan hari jadi anak nyer yang ke-118 (kalo tak silap aku), tersesat sorang manusia dan sampai ke resort diorang. Dracula yang takut pembohongan dia diketahui, cuba macam2 cara nak cover supaya diorang tak sedar yang ada manusia tersesat di kalangan diorang. Especially anak nyer, Mavis.

Agak2 korang apa yang berlaku? Ehem... Sila tengok sendiri.




Citer ni aku rasa sesuai untuk chillax, in case korang tak nak citer yang heavy2 sangat. Lucu pun lucu. Kalo nak release tension sebab exam, bole la tengok citer ni.




p/s: dalam banyak2 hantu yang datang bercuti kat dalam citer ni, aku tak nampak lak hantu raya, pocong, toyol mahu pun hantu bonceng dalam citer ni.


8 comments:

Unknown said...

huaaaa, nak tengok tapi sah2 lah mmber2 tak suka tgok katun. cinta2 ja dorg pandai

LaLa mhdnor said...

dah 3 kali plan nak pi tgk, tapi x jadi2 T___T

LydSunshine said...

Laa.. kena tengok sendiri ke last2? Heheh.

Diari Si Froggie said...

cerita nie melawakkan.. haha.. hilang stress kalau tengok..

puteri kasih said...

belum sempat lagi tengok cerita ni :)

aswadz said...

@piraa: pujuk rayu la diorang sruh tgk...

@lala: nape x jd?

@lyd: a'ah. kena tgk sendiri. mls nak taip pjg2. hehehe...

@aida: hahaha... btol2.

@puteri: sempat2 kan la diri tgk citer nih.

vanilla said...

best2....

aswadz said...

kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...