Tuesday, September 14, 2010

Alahai rumah lamaku... Picture Updated

Korang ingat tak lagi entri yang aku wat pasal umah lama aku kat Ipoh, yang mak aku sewakan kat orang bujang. Kalo tak ingat, bole klik kat sini untuk refresh balik memori korang. Time aku wat entri yang ari tu, aku takde gambar yang belah dalam umah kan. So aku bubuh dalam entri ni. Sempat snap beberapa gambar semalam time singgah kat sana.

Semalam gi Ipoh, nak beraya umah sedara. So alang2 singgah umah yang kat Ipoh. Sampai2, aku, abang ipar aku ngan adik aku gi menebang pokok yang dah membesar kat belakang umah tu. Abang ipar aku yang banyak menebang nyer. Aku tebang sket2 je. Sebab abang ipar aku yang panjat pokok tu. So dia tebang belah atas. Bila pokok tu dah rebah menyembah bumi, baru turn aku lak tebang. Adik aku cuma bantu gitu2 je. Hehehe... So yang kat bawah ni gambar yang aku snap kat dalam umah. Yang penyewa tu tinggalkan tanpa membersihkan dengan sempurna. Ni gambar dalam rumah tau. Bukan kat luar. Kat luar dah kami bersihkan awal2 sebelum raya ari tuh.






Alang2 dah bubuh dalam plastik hitam, nape nyer dia tak reti letak kat luar biar lori sampah amek? Tak paham aku. Korang paham nape?
 



Tilam ni ari tu ada kat dalam. Agak nyer bila kitorang sruh dia angkut kuar, dia pun campak je la kat belakang. Bajet kami tak tau. Hang ingat kami ni bodo kah?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...