Monday, October 3, 2011

FIFA 12 - Yang Menarik dan Yang Tak Menarik

Aku dapat idea untuk menulis entri ni pun lepas aku terbaca entri Obefiend di Blog Serius dan Sokernet. Since aku pun agak malas nak tulis entri panjang2 semenjak 2-menjak ni, aku pun mendapat idea untuk membuat entri pasal FIFA 12 ni. Bukan la review apa pun, since aku pun tak pernah main kan. Just share some of the video yang aku search semalam kat internet lepas aku terbaca pasal FIFA 12 nih.




FIFA 12 ni menggunakan Player Impact Engine yang baru yang diorang dah develop dalam masa 2 tahun. Impact engine yang baru ni dikatakan dapat memberikan kesan fizikal yang "real" kepada player dalam gameplay. Kira nyer kalo korang langgar player laen ketika dalam permainan, korang akan jatuh tergolek (kalo strength tak cukup) macam kat real world.

Selaen daripada tu, EA Sport juga menerapkan beberapa skill baru dalam FIFA 12. Mesti korang teruja kan bila dapat tahu ada skill baru. Bila aku tengok video kat bawah ni, memang rasa teruja sebab skill2 tersebut awesome.




Itu cerita yang menarik pasal FIFA 12. Sebelum aku citer pasal benda yang tak menarik pasal FIFA 12, apa kata korang layan dlu kompilasi gol dalam FIFA 12.


See more Game Videos at EA.com.


Ok. Skang kita beralih kepada benda yang tak menarik pasal FIFA 12. Tak dinafikan gameplay FIFA 12 memang menarik. Dengan skill dribbling yang awesome, memang teruja la nak maen game ni.

TETAPI...

Nothing is perfect. Player Impact Engine yang baru ni pun ada flaw gak. Dalam nak menghasilkan sebuah gameplay yang realistik, impact engine yang diperkenalkan terlalu "real", sampai realistik tu menjadi terlalu over. Bila dah terlalu over, ia menjadi tak logik.

Kat bawah ni ada beberapa video yang menunjukkan Player Impact Engine yang fail... Just for the lulz...








Korang nak tengok Sagna berkungfu pun boleh...




Nak beli ke tak, itu pendapat dan keinginan masing2... Kalo abaikan impact engine yang fail tu, FIFA 12 ni mesti menjadi sebuah game yang enjoyable.


p/s: klakar lak tengok impact engine yang fail...


**********************************************************************************



Challenge for Marketing and Mass Comm students: Make a serious topic interesting & fun.




 **********************************************************************************

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...