Tuesday, February 23, 2010

Pemandu yg x reti nak bg signal

Aku mmg cukup menyampah ngan pemandu2 yg x reti2 nak bg signal bila nak masuk simpang atau tukar lane. Apatah lg bila nak berhenti kat bahu jalan. Saya nak mencarut je bila perkara itu berlaku kat aku. Contoh nyer, hari ni, ada mamat tu nak berhenti kat bahu jalan. Dia nak beli air kat mak cik yang jual kat tepi jln kalo x slh aku. Bole dia tiba2 slow down, nak parking. Dah la x bg signal time dia nak berhenti tu. Terpaksa la aku guna kan skill aku utk control situasi. Ceish... Kurang asam boi btol beliau. Laen kali nak berhenti, bg la signal dlu. Kalo x tau lampu signal tu yg mana, sila rujuk gmbr di bwh.



Pastu, satu lg yg aku x paham ngan pemandu2 jln raya ni, ada pemandu yg x leh duduk elok2 dlm lane sendiri. Bwk la kereta tu elok2. Ni x, bole lak dia masuk lane aku sket. Mengganggu aku nak pecut je. Aku ingatkan dia masuk lane aku. Aku biarkan je la. Last2 dia stay mcm tu je. Haru biru aku dibuat nyer...

p/s: kpd pemandu2 di luar sana, bwk kereta elok2. Jgn jd org yg mcm aku mention ni.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...