Wednesday, October 27, 2010

Salah sape agak-agak?

Silalah hayati situasi yang di bawah... Tapi ia nyer takde kena mengena ngan mana2 gadis mahupun mak cik yang bernama Hayati ok. Hehehe... Ni cerita rekaan aku semata2, tapi aku percaya benda ni mesti ada yang pernah alami nyer. Aku pun termasuk skali. Cuma mungkin aku tak ingat bila. Hehehe...


Jejaka A dan Pemuda B adalah rakan sekerja. Pemuda B mungkin adalah bos Jejaka A, atau juga mungkin sama level je ngan Jejaka A. Its up to you la nak imagine macam mana pun. Janji layann... Tak efek jalan citer pun...


Situasi 1:


Jejaka A: B, aku ada benda nak bagitau ni. Pasal hal _________(1)_________ (saje aku kosongkan supaya topik ni tak terikat, lebih terbuka dan bergantung kepada imaginasi korang nak letak apa).

Pemuda B: Ooooo... Apa masalah nyer?

Jejaka A: Masalah nyer gini. ___________________(2)_________________.

Pemuda B: Senang je tuh. Ko wat la gini. __________(3)________________.

Jejaka A: Oooo... Ok. Terima kaseh la B.


Situasi 2 (sambungan situasi 1, tapi tarikh dan waktu yang laen):


Pemuda B: A, sini kejap. Aku nak tanya ko ni pasal __ (sila rujuk masalah no. 1 yang korang pk tadi tu)__.

Jejaka A: Ye, kenapa?

Pemuda B: Nape ko wat macam _____(sila rujuk no. 3)_____?

Jejaka A: Laaa... Kan ko yang bagi solution tu...

Pemuda B: Aaahh... Takde2. Jangan nak salahkan aku lak.


Amacam... Situasi ni ada buat korang terfikir akan sesape? Hehehe... Aku rasa aku pun pernah alami gak benda ni. Cuma tak ingat je.

2 comments:

pepel said...

tah la dennn

aswadz said...

tiba2 tah la denn lak.. hehee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...