Friday, August 19, 2011

Gambar Langit yang Awesome

Aku sejak kecik lagi minat astronomi. Minat pasal planet2. Tapi bila dah besar, takde lak cabang2 ke arah benda2 camni, melaenkan angkasawan. Astronomi aku minat. Angkasawan tidak. Sebab aku minat astronomi, jadi bila aku terjumpa benda2 yang berkaitan pasal astronomi, aku rasa tertarik untuk share kat blog aku, macam aku share pasal Planet Gliese 581g bulan lepas.

Kali ni aku nak share gambar langit pada waktu malam yang sememang nyer awesome. Sebab ada gambar yang korang bole tengok Milky Way, galaksi kita. Aku tak pernah nampak langit macam ni kat Malaysia. Kalo ada, mungkin aku nak gak snap satu.


[A Starry Night in Iceland]


[Isfahan Milky Way]


[Galactic View from Planet Earth]


[Beauty of Northern Sky]


[Venus Above Reunion Island]


Ni sumer merupakan gambar yang terlibat dalam contest Night Sky Sparkle Showcase. Bila tengok balik gambar2 kat atas tu, aku skali lagi terfikir. Kat Malaysia ni takde ke tempat yang bole amek gambar nampak galaksi Bima Sakti sekali. Hhmmm...




**********************************************************************************


Siapakah penyampai ERA yang anda ingin ajak ke rumah terbuka anda tahun ini?



********************************************************************************** 

2 comments:

stuck said...

awesome...
nak nmpak bima sakti,ko kna lah naik atas langit...heee

aswadz said...

nak kena naek genting ar kalo mcm tuh. hehee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...