Monday, April 26, 2010

Bank...

Pagi ni, apa yang aku wat sumer nyer berjalan lancar. Takde apa2 masalah pun yang berlaku ke atas diriku ini. Tengah ari tu, planning nak gi bank la. Nak masukkan duit dalam akaun ASB. Dah lama tak masukkan duit, sejak bulan lepas lagi. So, after makan tengah hari kat kafeteria, aku pun bergegas ke kereta aku. Kang lambat kang, tak cukup masa lak nak wat urusan bank. Maklum la, nanti nak kena tunggu giliran lak kan. Time lunch2 macam ni, sah2 ramai orang.

Sampai2 je aku kat bank tu, aku tanya, "Bang, nak amek nombor kat mana?" Sebab aku tak nampak mesin yang tekan2 kuar nombor tu. Rupa nyer ada kat sebelah dia je. Dia yang akan tekankan untuk kita. Bagus depa ni. Aku amek nombor tu, terus duduk. Angka giliran, 5041. Angka giliran skang adalah 5028. Hhmmm... Lama gak aku kena tunggu nih. Pastu bila sampai angka giliran 5034, aku gelabah. "Alamakk..." Korang tau kenapa aku gelabah?
....
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Suka2 engkau je amek nombor giliran terus duduk. Gi la isi form untuk deposit ASB dlu. Lorrr... Hahahaa... Tu la pasal. Dah aku sedap2 duduk je, aku pun naek heran. Apsal cam senang je aku masuk bank ni. Pastu baru aku perasan, aku tak isi borang kot. Last2 aku tpon Cik Ida untuk dapatkan confirmation daripada beliau. Dah sah, kena isi form ASB dlu. Hehehe... Naseb baek angka giliran untuk ASB ni agak slow sket. Jadi sempat la aku isi form dan duduk balik. Wahahaa... Bikin gelabah je... Ntah macam mana aku bole selamba je masuk bank tu, amek nombor giliran dan terus duduk, masih menjadi tanda tanya sehingga ke saat ini.

2 comments:

pepel said...

u r so kelam kabut. lol ;P

aswadz said...

hik3... tak kelam kabut pun. tenang je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...