Monday, April 12, 2010

Penat tapi berbaloi2...

Yeaa... Hanya itu yang mampu ku ucapkan tentang percutian (atau lebih dikenali sebagai dating) aku ngan Cik Zuraida pada kali ini. Sememang nyer memenatkan, especially hari pertama, tapi sumer nyer berbaloi untuk berjumpa dengan insan tercinta. Aku bertolak ke Temerloh pada Khamis malam. So kira nyer abes keje, terus balik umah bersiap2. Sempat gak layan anime 2 episod sambil kemas2 tuh. Pastu kul 8 lebih terus je bertolak dari umah ke stesen bas.

Sebab bas yang aku naek ni, iaitu Sharmisha, naek kat Butterworth (memang style macam tu), so kena tumpang KPB Ekspress ke Butterworth. Kul 10.30 baru naek Sharmisha. Naek bas tu, aku langsung tak dapat tdo. Ntah kenapa gitu. Mungkin sama ada aku teruja sangat nak jumpa Cik Zuraida atau bas tu yang tak bape nak selesa. Yela, sebab seat dia jenis 2-2, bukan 2-1. So agak sempit sket. Kaki pun ngam2 ngan seat depan. Ada la ruang sket2. Tapi kalo orang depan lower kan seat dia, dah sah2 kena kaki aku. Pastu bila dah kul 1-2 pagi, bas tu jadi sejuk giler. Bukan nyer driver tu nak tutup aircond ke hape. Apa lagi, lagi la aku tak bole nak tdo. Walaupun aku pakai sweater, still rasa sejuk.

Berciter tentang naek bas ni, aku teringat kat satu mak cik cina ni. Dia duduk seat paling hadapan skali. Cian dia aku tengok. Dah la banyak barang mak cik tu pegang. Dia nak tdo pun tak bole sebab kalo tdo, barang yang dia pegang tu nanti jatuh lak. Apatah lagi dalam keadaan sejuk time tu. Aku yang pakai sweater ni pun dah kesejukan, mesti la mak cik tu lagi sejuk dari aku. Aku pun terfikir, nape la anak dia ni bagi emak dia naek bas jalan jauh2. Banyak lak barang dia. Nape tak gi anta je. Haiyaaa... Sendrii mau pikir la...

Ok2, berbalik pada citer aku tadi. Sampai2 je Temerloh, aku tunggu Cik Ida sampai. Cian dia. Sampai tersesat2 nak cari stesen bas tempat aku turun. Last2 aku naek teksi cari dia. Naseb baek jumpa. Hehehe... So, apa lagi. Kami pun terus on da way ke Lipis. Sampai lebih kurang kul 7-8 pagi. Time tu bajet nak check-in hotel la, sebab aku nak tdo jap sementara nak tunggu semayang Jumaat. Tapi tak leh check-in hotel sebab ada yang dah penuh dan tunggu orang check-out petang ni, and ada gak hotel yang bilik dia belum diservis lagi. So nak tak nak, aku kena tunggu gak kul 12 untuk check in.

Jadi sementara menunggu tu, kitorang pun gi la umah Cik Ida, nak amek laptop. Cadang nak online kat mana2, sementara nak menunggu waktu untuk aku check-in. Nak jalan2, tak larat dah. Ngantok. Jadi tu je la yang kami bole wat untuk kill time.

Cik Ida sedang mengeluarkan perkakas2 laptop nyer.

Tengah ari tu check-in je hotel, aku terus tdo. Tak semayang jumaat pun. Sebab dah tak larat dah. Petang tu nak gi mandi-manda lak kat Pulau Chekas. Aku dapat tdo pun dalam 2 jam. Tapi Alhamdulillah, perasaan ngantok tu takde. Mungkin sebab Cik Ida ada kat sebelah, jadi perasaan ngantok aku tu ilang.

Cik Ida sedang control ayu.

Aku pun tak sure nape aku posing camni. Mungkin aku nampak Cik Ida tengah panjat pokok kat atas tu kot. Zuahahaha...

Ari Sabtu tu, kul 6 kitorang dah gerak ke Kuantan. Sebab nak sampai awal. Kalo sampai awal, bole la buat macam2 perkara. Kitorang sampai lebih kurang kul 9 kot. Time tu tak bukak lagi shopping mall. So kitorang sarapan pagi dlu kat Malaytown. Mula2 ingat nak cari la kedai makan yang ada roti canai ke, tosei ke. Tapi nampak nyer takde. Terpaksa makan nasi lemak aje, Cik Ida lak makan nasi impit.

Mula2 ingat nak tengok wayang kat Berjaya Megamall sebab dlu masa mula2 dating kat Kuantan, kitorang tengok muvi kat sana. Tapi mula2 nak ke sana dah tersilap pilih jalan, kitorang pun turn balik ke Malaytown. Pastu aku teringat, kalo tak silap aku, aku ada nampak lambang panggung wayang (GSC kalo tak silap aku) kat East Cosmos, eh silap. East Coast Mall yang sebenar nyer, yang bersebelahan ngan MalayTown tu. Jadi aku suruh la Cik Ida tengok2 kan untuk confirm. Dah sah, memang East Coast Mall tu dah ada cinema (Cik Ida cakap dlu takde). Jadi kitorang layan muvi kat situ je la. Tengok muvi Date Night.

Muvi yang kami tengok pada hari tersebut.

Abes je muvi, kami makan2 kat foodcourt East Coast Mall tu, pastu terus gerak ke Teluk Chempedak. Sebelum ni kami rancang nak gi Cherating, tapi takut jauh n tak sempat. Jadi kami pilih Teluk Chempedak. Naseb baek pilih Teluk Chempedak. Kalo tak, tak tau la sampai kul bape kat Lipis malam tu. Nape aku cakap macam tu? Korang baca la lagi apa yang aku tulis kat bawah ni.

Aku tengah berjalan (mesti la berjalan, takkan merangkak lak kan).

Nape wat muka macam tu???

Gambar tepi pantai...

Lepas dah jalan2 kat TC tu, kami pun dah tak tau nak wat apa. Nak tunggu makan malam, macam lambat lagi. Jadi kami pun amek keputusan untuk pegi Berjaya Megamall untuk berjalan2 for the second time. Pastu kami pun makan malam kat McD, makan kat situ satu, satu lagi take away coz Cik Ida kata dia tak lapar lagi. After that, kami pun bertolak la balik ke Lipis. Kul 11 lebih baru sampai. Memang dah tak larat dah. Aku ngantok, Cik Ida ngantok. Aku siap minum Red Bull lagi supaya ilang ngantuk untuk drive malam tu. Cik Ida lak aku biarkan dia tdo sebab tadi dia dah drive sampai ke Temerloh. So turn aku lak drive.

Keesokan ari nyer, aku pun balik la ke Kulim. Tapi singgah kat KL jap, sebab abang ipar aku akan amek aku kat Pekeliling dan anta aku ke Duta. Tapi sebelum tu aku kena belanja kakak aku ngan abg ipar aku (adik aku pun ada lak join skaki) sebab aku tak belanja diorang pun masa first dapat gaji dlu. Dah lepas makan2 tu, baru la gerak ke Hentian Duta. Dan akhir nyer, aku sampai kat pekan Kulim kul 7 malam. Gitu la citer nyer. Percutian yang menyeronokkan bersama Cik Ida, walaupun letih, tapi its worth it.

p/s: mekaseh kepada sumer yang wish birthday kat aku ari ni.

Mekaseh Cik Ida untuk adiah anda ni. Really appreciate it.

aienzunnur said...

sdh pening diriku..tjuk post sm cam mek da 2 ha..igt die tulis lg..

wahahaha...

smat ari jadi..

aswadz said...

mekaseh2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...