Sunday, November 14, 2010

Harga tak sepadan...

Ari ni macam biasa, aku akan melakukan aktiviti aku memenuhkan nafsu serakah makan aku pada pukul 8 malam tadi. Tapi ari ni laen sket daripada kebiasaan. Sebab apa? Sebab ari ni aku nak try kedai makan yang aku tak pernah jejak kaki pun kat situ. Selalu lalu je. Padahal bersebelahan ngan Shell je, tempat aku isi minyak slalu. Tapi tak pernah singgah pun kedai tu, makan2. Sedih kedai tu aku yang hensem ni tak singgah. Kempunan dia nak ada customer yang hensem macam aku ni makan kat tempat dia bernaung. Owh, ayat aku tak leh blah. Bernaung? Anyway, it's all indah khabar dari rupa. Kedai cantik dah. Cam mewah2 sket pun ada. Ala2 teratak kampung. Tapi.... Jeng3x... Ok, aku stop kat sini untuk bahagian "tapi..." tu. Pasni aku sambung balik. Bila aku nak order makan, aku order la:-


1. Nasi putih.
2. Tomyam campur.
3. Telur dadar.
4. Teh tarik gelas besar, gelas kecik gua tak maen der...







Tapi... (sambung yang tadi nyer) Makanan yang dihidangkan agak menghampakan. Kalo korang perhatikan dalam gambar tu, nampak tak tomyam tu kat mana? Nampak kan... Mana ada kedai hidangkan tomyam dalam mangkuk kecik macam tu. Aduhaii... Aku dah la sker hirup kuah tomyam lepas abes makan. Dah sah la tak dapat nak hirup sepuas hati kalo mangkuk besar tu je. Besar lagi mangkuk bubuh laksa kat warung tepi jalan (eh, yeke?).

Pastu, teh tarik dia pun agak manis bagi aku. Tapi manis2 yang dia buat, still tak leh lawan kemanisan teh tarik kat cafe tempat aku keje. Kalo korang ada teh tarik kurang manis satu, rasa manis dia sama je ngan rasa manis teh tarik kat kedai makan. So, korang bole bayang kan tak manis dia macam mana kalo korang order teh tarik yang biasa je?

Anyway, berbalik pasal kedai makan tadi. Korang nak tau harga dia bape? RM 7.50. Wahhhh... Dah la bagi tomyam campur dalam mangkuk kecik yang macam tuh je. Charge RM 7.50. Sedap dan puas hati lagi aku makan kat kedai yang aku slalu makan tu. Tomyam pun bubuh dalam mangkuk besar. Harga baru RM 6 lebih untuk menu yang sama. So, mana lagi untung? Tapi untuk tidak terlalu condemn kan kedai ni, maybe next time aku akan datang lagi. This time aku order nasi goreng lak. Kalo nasi goreng pun tak bole pegi, reject aku kedai ni...

2 comments:

mselim3 said...

Menjamu selera tu...sedap 2..nk lagi sedap...ajak rakan2 blog...lagi best...pape selamat menjamu selera...k

Wassalam...

aswadz said...

kalo mmbr yg belanja, lg best. hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...