Monday, November 1, 2010

Sejuk Serabut

Sejuk serabut. Dua perkataan ni tak berkaitan antara satu sama laen. Masing2 adalah berbeza occasion, tak sama apatah lagi serupa. Aku mulakan entri pendek ni dengan bersembang pasal sejuk. Soalan pertama. Korang tak sejuk ke? Aku tengah rasa sejuk ni, tapi takde la sejuk sesejuk tengah2 malam aka nak subuh tu. Maklum la. Nak masuk bulan 11-12 ni, asyik ujan je tiap2 ari. Kalo dlu tdo siap bole bukak baju sebab hangat. Skang ni tdo siap pakai sweater lagi. Hehehe... Anyway, cuaca skang memang sejuk. Sedangkan nak mandi petang pun air agak sejuk, apatah lagi mandi pagi2 kan. Ari tu aku balik dari Kuala Kangsar ke Kulim, sepanjang perjalanan hujan diselangi ngan mendung. Memang tak nampak dah kelibat sang matahari. Berlindung agak nyer beliau. Soalan kedua aku (sambung tanya soalan), tempat korang pun ujan tiap2 ari tak? Ok, yang tu nyer jawapan, korang simpan sendiri. Hahaha... Kalo rajin, bole jawab di ruangan komen. Komen anda dialu2-kan.

Bercerita lak pasal serabut. Ari ni kepala otak aku agak serabut. Serabut pasal keje satu hal. Pastu broadband aku ni lak wat hal gak malam ni. Nak loading posting box ni pun amek masa 40 minit. Bengong btol la. Selalu nyer takde la sampai macam tu skali. Diakui kawasan aku ni memang line dia kureng sket. Tapi sebelum ni takde la sampai gitu skali teruk nyer. Bikin aku panas daaa... (tadi kata cuaca sejuk) Okay2. Beralih pasal keje. Memang btol la kata orang2 yang dah keje dlu. Bila kita dah keje, terfikir balik suasana time masih bergelar seorang pelajar. Syok nyer bila fikirkan betapa bebas nyer hidup. Gi kuliah, balik tdo. Maen game, layan movie, tengok anime. Waahhh... Heaven... Time nak exam baru sibuk2 nak serabut kepala otak. Hehehe... Tapi masa study dlu, dok sibuk fikir "Bila dah graduate nanti, aku nak keje apa ek?" Haaaa... Bila dah keje, terbalik lak. Rasa nak patah balik ke zaman persekolahan. Tapi walau apa pun, komitmen still komitmen kan. Nak wat macam mana. Saya sudah menjadi dewasa....


p/s: hahaha... tak leh blah ayat terakhir aku "saya sudah menjadi dewasa"

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...