Saturday, January 8, 2011

Apa korang buat depan rumah aku nih...

Tik... Tok... Tik... Tok...

Detik bunyi jam loceng kedengaran. Aku berada di ruang tamu, tengah baru nak tengok Sin Chan. Jam loceng tadi tu ada dalam bilik. Berdekatan ngan laptop aku. Skali skala aku masuk bilik, check apa yang patut kat internet. Waktu skang sedang menunjukkan kul 7 malam.

Sambil tu, kedengaran bunyi sok sek sok sek diselangi dengan ketawa kuat di depan rumah aku. Sekumpulan lelaki membuat perbincangan. "Ah, mungkin sekejap je tuh", detik hatiku.

Teringat masa kecik dlu, kalo dah nak senja tu, mesti mak sruh balik. Dah nak maghrib. Siap dah pesan awal2 lagi sebelum kuar. Kalo lambat balik, tunggu kena maki je la.

Tik... Tok... Tik... Tok...

Jam berdetik lagi. Skang dah kul 8 malam. Sok sek sok sek. Iye. Tu adalah bunyi sang manusia yang tiada tempat tinggal untuk mereka pulang, tengah melepak kat depan rumah aku. Sambil HU HA HU HA depan rumah.

Lalu terlintas difikiranku. Diorang ni tak balik semayang ke? Takpe la kalo tak semayang pun. Balik la umah. Mandi. Jangan dok berkumpul depan rumah orang. Tak hormat privacy orang. Dah la waktu pun dah malam. Apa kata orang yang menganjur aktiviti haram depan rumah aku tu, jemput masuk rumah sendiri.

Kan lebih elok bermusyawarah di tempat yang lebih selesa. Apa? Tak nak ganggu keluarga korang. Oooo... Keluarga sendiri tak bole ganggu. So bole ganggu orang laen la ek. Sape ajar ni?

Cam lahanat je... Dah2. Pegi balik... Dah besar pun tak reti2 nak balik malam. Dah kahwin nanti, aku tak tau la anak korang macam mana.

4 comments:

vanilla said...

bekeng la demo nih..takut kawe..

aswadz said...

ggrrrr...

| cik azeya | said...

kat rumah aku pun ade gak msyuarat luar tingkap camni. pastu bunyi moto kuat gile. lau bunyi comey tape, bole gak aku maapkan. -_-

aswadz said...

annoying kan. hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...