Tuesday, June 1, 2010

Bulan May, bulan pelbagai emosi

Sedih, gembira, tension, cemas, overjoyed, letih (letih tu emosi ke), bimbang, menyampah. Pendek kata, sumer nyer ada lah. Bulan May tahun ini bermula dengan perkara yang mengejutkan aku, yang meninggalkan kesan mendalam dalam sejarah hidup aku. Iaitu pemergian ayahanda yang tercinta ke rahmatullah. Memang sedih sangat2 la time ni. Tapi berkat Cik Ida dan member2 aku yang datang menziarah aku during that time, aku kuat kan semangat aku. Apatah lagi, sebagai lelaki sulung dalam family, kena la tunjuk kuat sket. Mana bole nangis sker2 ati kan. Tapi bimbang lak, macam mana mak aku lepas ni, sape nak jaga. Tapi naseb baek la, hal tersebut dapat diatasi, buat masa sekarang.

Pastu aku sibuk lak dengan tugasan di tempat keje. Tapi kira ok la kan. Takde la aku fikir sangat masalah2 aku time tu. Tapi pertambahan keje la yang menensionkan aku (ada tak perkataan menensionkan dalam kamus?). Tapi alhamdulillah, tension tu kejap je. Siap keje, ilang la tension aku tu. Hehehe... Pastu, macam yang aku pernah post kan blog aku, ada satu minggu tu, straight berjalan dari satu tempat ke tempat laen. Yang ni lak, meletihkan fizikal dan rohani aku. Dan juga mengabeskan duit aku. Wahahaa...

Kejadian radiator bocor lak mencemaskan aku untuk sementara waktu, seperti yang aku citer kan sebelum ni la. Maklum la, tak pernah handle benda2 gini. Tayar pancit ada la. Pastu menyampah lak dengan kelewatan brader tu untuk repair kereta aku. 2 jam aku tunggu tau. Bukan kejap tu. Dan yang pasti, perasaan gembira dan overjoyed tu adalah apabila Cik Ida datang melancong ke Kulim, khas untuk berjumpa dengan aku. Hehehe... Daripada pekan Kulim Bukit Ijau, dari Kulim ke Queensbay, dari Queensbay ke Padang Kota. Memang berjalan je la kitorang time tu, especially ari Sabtu lepas. Sampai Cik Ida sakit kaki, aku sakit kepala. Hahaha... Untuk citer percutian aku yang lebih detail untuk kali ini, korang bole klik kat sini atau kena blog Cik Eeda iaitu She Says... (Archive bulan June - Load of Pics)






Tapi, yang paling MENGECEWAKAN aku, sudah semesti nyer belanjawan aku... Langsung takde bajet untuk menyimpan. Duit lebih pun tak sampai RM100, which means kalo aku nak simpan gak, kena campur dengan balanced bulan Jun ini. Sedih2...




5 comments:

pepel said...

wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

aswadz said...

tiba2 wuuuuuu lak. huhuhu...

aienzunnur said...

tak patut2..

tak patut pergi berdua..

hahaha

pepel said...

mu nok ikut ke? aahahah

aswadz said...

takleh ikut kakak mu slalu... hak3...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...