Friday, June 18, 2010

Lupa

Tajuk ari ni, adalah "lupa". Ni sumer pasal kejadian petang tadi, yang menimpa diriku ini. Pernah terjadi tak korang, tiba2 je korang bole lupa sesuatu benda. Walhal tiap2 ari korang buat benda tu. Apa yang terjadi pada aku petang tadi adalah begini. Petang tadi aku nak bukak la emel keje aku. Ntah macam mana, bila aku nak taip password tu, aku bole jadi blur. Tak ingat apa password aku. Ajaib tak. Padahal baru je semalam aku tekan password dia. Mula la jiwa aku tak tenteram. Dan2 time tu gak la aku berusaha untuk mengingatkan balik password aku. Dah macam2 kombinasi nombor aku taip, sumer tak leh. Last2, aku wat2 tak pedulik je (padahal still tengah fikir lagi time tu), terus aku gi mandi.




Ni lagi satu ajaib. Lepas aku mandi tu, aku try bukak balik. Kali ni, ntah macam mana bila aku taip tu, jari aku ngan automatik nyer menaip password yang betol (maklum la, dah slalu taip password tu, maybe jari aku ni ada ingatan tersendiri), dan automatik kepala otak aku remember balik password tu. Jadi, aku rasa next time mungkin aku kena catit password aku ni somewhere else, supaya in case aku ada short term memory lose, aku still bole detect password aku apa.

Baek la, perenggan ni akan menyompang sket dari tajuk. Ok, bukan menyimpang sket la. Banyak rasa nyer. Ni pasal World Cup, yang sedang berlangsung. In fact, aku tengah tengok ni, USA lawan Slovenia. Kalo ikutkan aku la, minggu ni banyak gak shock dalam World Cup kali ini. Setakat ni, dah 3 pasukan "besar" tumbang ngan pasukan "tak bape nak besar". Fenomena ini dimulakan dengan kekalahan Spain kepada Switzerland, diikuti dengan dengan kekalahan France di tangan Mexico dan juga Germany yang berjaya dijinakkan oleh Serbia. Agak2 England akan kalah ngan Algeria tak? Hhhmmmm...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...