Monday, June 21, 2010

Tasik Melati

Sape pernah gi Perlis? Korang ada gi Tasik Melati tak? Aku yang selama ni mengaji kat Perlis selama 4 tahun pun tak pernah pegi. Kelakar tak? Hahaha... Last time aku gi pun, time kakak aku yang sulung dapat kolej swasta kat Perlis. Kolej tu kat Bukit Lagi, betul2 tepi bukit, kat roundabout berhampiran ngan stesen bas Kangar. Skang ni aku rasa kolej tu dah takde dah rasa nyer. Entah la. Aku pun tak pasti. Anyway, time tu pun aku tak ingat umur aku bape. Nak kata kecik, takde la kecik sangat. Nak kata besar, pun tak besar sangat. Sedang2 la senang citer.

Aku baru teringat pasal Tasik Melati ni pun bila member sekerja aku bukak citer pasal tempat ni. Dia kata tempat ni bagus gak kalo nak jadi tempat untuk melancong. Kalo tak caye, jom tengok gambar2 kat bawah ni.









Pastu member aku ni bukak la citer pasal lagenda tasik ni. Konon nyer citer ni orang tua2 yang cakap. Bab ni yang menarik perhatian aku ni. Dia citer pasal kelibat ular raksaksa la. Kedalaman tasik tu yang sampai skang orang tak tau berapa dalam dia. Siap turunkan kapal selam mini pun, still tak jumpa dasar. Pastu kalo jatuh dalam tasik tu, takkan jumpa dah mayat korang. Tapi dia sendiri cakap, yang dia citer tu mungkin sekadar citer semata2. Tak pasti kesasihan citer tersebut.

Pastu aku yang agak berminat ni, search la pasal lagenda tasik melati ni. In case ada yang lagi detail. Tapi hampa, sebab tak jumpa pun citer2 macam tu kat internet. Yang aku jumpa, hanya lah pasal jelmaan tiga gadis misteri kat Tasik Melati ni. Full story dia korang bole la melawat Kedah2U.com. Laen kali kalo aku datang Perlis ngan Cik Eeda, aku nak ajak dia dating2 kat sini la. Macam sesuai je tempat ini untuk amek gambar. Cik Eeda ni kan giler bergambar. Huhuhu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...