Thursday, May 24, 2012

Korean Drama - 49 Days

Dah lama review untuk citer 49 Days ni tertangguh. Ntah aku ingat lagi ke tak apa yang aku nak tulis. But nevermind. Akan aku usahakan untuk menulis. Tak ingat pun aku akan hantuk kepala aku kat dinding sampai ingat. Err... Tapi kalo aku ingat, tak yah la hantuk kat dinding ye. Hehehe...




Shin Ji Hyun merupakan seorang gadis yang happy-go-lucky yang dibesarkan dalam sebuah keluarga yang mewah. Almost sumer benda yang dia nak dia akan dapat. Mempunyai seorang kekasih yang bijak, tampan dan bakal dikahwininya, ditambah lak dengan 2 orang sahabat karib, life looks good.

Tapi itu sumer berakhir lepas Ji Hyun terlibat dalam satu kemalangan ngeri yang berpunca daripada Song Yi Kyung yang cuba membunuh diri pada ketika itu. Akibat nyer, Ji Hyun berada dalam koma. Jadi, apa kena mengena 49 days dengan Ji Hyun happy-go-lucky, accident dan koma?

Ketika dalam koma, roh Ji Hyun bertemu dengan grim reaper (tapi dalam citer ni diorang panggil scheduler) yang memberi peluang kedua untuk Ji Hyun hidup. Tapi dengan syarat, dia kena kumpul 3 air mata suci yang bukan daripada kalangan ahli keluarga. Untuk berbuat demikian, Ji Hyun dibenarkan meminjam tubuh Yi Kyung tanpa pengetahuan nyer.

Well, life is not as simple as it seem. Kehidupan yang almost perfect yang dimiliki Ji Hyun rupa2 nyer adalah on the surface semata2. Sumer nyer terungkai dalam usaha Ji Hyun mencari 3 air mata suci tersebut. Amende agak2 konflik, skandal atau permainan hidup yang bakal terungkai tu? Ehem2... Apa kata korang cari citer ni dan tengok sendiri.




Idea yang cuba ditonjolkan dalam citer ni menarik. Ditambah lak dengan jalan citer yang menarik. Plot twist dalam citer ni pun unpredictable (walaupun at some point aku bole agak watak ni ada kena mengena ngan watak ni). Citer ni memang worth it la untuk tengok. Tapi pandai la pelakon tu pegang 2 watak yang completely diffrerent. Hebat2... Thumbs up.




Rating:




8 comments:

Tinta Lana said...

Assalammualaikum aswad

citer air mata ke ni? >_< hehehe

zafira othman. said...

nak cita rooftop prince :))

puteri kasih said...

minat korean eh?

LydSunshine said...

Kat mana tengok ni? Youtube ke? aKAK skrg tgh terhegeh2 nak habiskan personal taste kat you tube. Lee Min Hohohoh... ohh.. hensemnya. [sila sedar diri yg ko tu isteri org. kehekehek].

Mcm best je citer 49days ni. Mesti bf dia yg hensem tu ada scandal dgn kawan baik dia. Hehehe. Aswad kalo ko tgk kat internet, bleh bagi link? bleaseee...

vanilla said...

kite suke the scheduler!!!! hero2 lain sume xbest..dia je best n pandai blakon..daebakkk

aswadz said...

@lana: sesetengah part je citer air mata.

@zafira: yg tu aku pun x tgk lg. hehehe... best ke?

@puteri: minat gak ar.

@lydsunshine: x la. copy kat tunang. kalo nak tgk on9, berlambak je kat internet. google je. tp nak cari link utk donload ssh.

@vanilla: yeke. x tanya pun. kih3...

vanilla said...

nyampahssssssss

aswadz said...

alolo... marah lak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...