Sunday, April 13, 2014

Hotel de Art

Bulan Januari lepas aku ada buat entri pasal 3D Trick Art Museum kat I-City Shah Alam kan. Ada lagi satu benda yang menarik aku nak share time aku kat Shah Alam masa tuh tapi tak sempat nak publish. Sampai terperap je sebagai draft. Iaitu hotel yang aku duduk masa kat sana.

Selama nih aku dah pernah duduk kat hotel budget yang bilik nyer sempit macam EV Hotel. Yang up sket, Alami Garden. Ada gak hotel2 laen. Tapi yang laen tu sumer company bayar. Yang btol2 aku bayar sendiri 2 tu je. Biasa la. Hotel murah boleh la bayar sendiri. Tapi ada satu hotel yang memang menarik perhatian aku iaitu Hotel de Art.


hotel de art, shah alam, art themed hotel


So, apa yang menarik nyer pasal hotel ni? Haaa... Kalo korang nak tahu, setiap bilik hotel dia mempunyai tema tersendiri. Dan hotel ni merupakan hotel bertema yang pertama di Malaysia. Ada macam2 tema. Crouching Tiger Hidden Dragon, Marilyn Monroe, Hello Kitty dan laen2. Kalo nak tau lebih lanjut, korang boleh visit laman web diorang kat SINI. Kalo nak tengok tema bilik lak, boleh klik kat SINI terus.


hotel de art, shah alam, art themed hotel, lobi


hotel de art, shah alam, art themed hotel, lobi


Masuk lobi pun dah kagum giler. Hehehe... Design dia memang terbaek. Naseb baek hotel budget je. Kalo tak, mesti mahal. Aku book superior deluxe room. Harga dalam RM 170++. Tapi tu aku book direct sebab nak bayar cash. Kalo korang book online, boleh dapat harga dalam RM 130++ kalo tak silap aku. Breakfast provided, tapi makan kat Hailam Kopitiam je. Nak tengok bilik yang aku duduk? Jom...


hotel de art, shah alam, art themed hotel, roman holiday


Bilik aku ni bertemakan santai2 je. Takde tema macam Marilyn Monroe, Hello Kitty ke. Tema bilik aku ni dipanggil Roman Holiday. Decoration dia memang menarik. Best je rasa nak melepak dalam bilik nih. Hehehe...

Tapi sayang nyer, korang tak boleh nak pilih sangat tema bilik mana yang korang nak. Cuma masa aku call hari tuh, aku just mention kalo boleh, bilik mana yang aku nak. So ikut management hotel untuk bagi bilik mana yang diorang boleh bagi. Well, satu bilik satu tema je. Kalo ada orang laen dah booking, tak dapat la kot nak bagi kat korang. Ke sebab aku tak bayar dlu ek? Ntah la. Hehehe...

Kalo korang pernah stay kat hotel nih, cer citer sket pengalaman korang, tema apa yang korang dapat. Yang tak pernah try lagi, cuba la try sekali.


p/s: dengar kata hotel ni sponsor penginapan peseta Bintang Mencari Bintang TV3. btol ke?


25 comments:

Anonymous said...

wah macam menarik je kat sini !

Ciktie said...

wah..cam cantik je ruang lam hotel tu :>

Azlan Strider said...

stylo gak bilik dia untuk harga below RM200..hehehe..nanti kalau ade sebab boleh try cek in sini..hehehe

Regards,
-Strider-

Mimie said...

Bestnye...tang bilik tuh tak menahan..cantik

hana hadi said...

uik. feztime dengar hotel bertema.. mcm menarik. mcm nak tido kat ssini untuk suka2 ja

Shahrul Yusof said...

Hiasan dalaman dia memang cun. Harga pun boleh tahan menarik.

LydSunshine said...

bestnya bilik ada byk tema. Mungkin tuan punye hotel tu tak dpt decide nak buat hotel dia tema apa, then dia buat semua tema.

Unknown said...

pernah bace ade lagi satu hotel kt tgh bandar KL yg bertema mcm ni. tp tak ingat plak hotel mana.

Pha Is said...

macam unik je..
menabung sini.. :)

Unknown said...

boleh la cuba nanti..nak tema doreamon..ada tak??heheh

dariilhamkehati said...

nak tgk bilik hello kitty, hahahaha, CP singgah sini, teruja :P

puteri kasih said...

nampak unik dan menarik :)

Time Traveller said...

Hotel yang uni dan menarik :D
tengok2 la kalau ada kerja lagi nak turun ke Shah Alam boleh la try mencuba hotel nie :D

http://timetravelafif.blogspot.com/2014/04/kembara-england-part-5-harry-potter-at.html

Blog Santai said...

Thanks Aswadz...memang menarik hotel ni. Kita thot tak ada kat malaysia coz kalau kat Oversea banyak..Nway nice design and memang ok for that price...

Dunia Zumal said...

Nampak menarik sangat hotel nie, siap bertema lagi... First time dengar hotel gini :)

Cikna said...

Bestla hotel ni, walaupun hotel budget tapi siap ade tema2 lgi dh cam hotel 5*. Ade kelapangan nak g ler.....;-)

Unknown said...

sy tag utk entri yg ini.. :)

http://chipmunkandbarney.blogspot.com/2014/05/the-liebstar-award.html

Unknown said...

wah. wah . wah .

macam seronok je bilik bertema ni. jd macam bilik tidur sendiri .=)

Cik Itah said...

salam. wahh..best ja hotel ni, nampak menarik :)

aswadz said...

@kesuma: memang menarik.

@noraishah: cantik dan menarik lobi dia.

@azlan: sila2. hotel ni unik sket.

@mimi: hehehe...

@hana: rasa nyer hotel ni yg pertama kot di malaysia yg mempunyai tema.

aswadz said...

@sylarius: cun. tu blom tengok lg tema2 yg laen.

@lyd: hahaha... mgkn la.

@aisya: oh, ye ke? bole la terjah kalo gitu.

@pha is: mmg unik.

@diana: hmmm... mcm xde je.

aswadz said...

@CP: hello kitty ek? hehehe...

@puteri: memang unik.

@time: sila2.

@rdz: hotel bertema kat malaysia ni x byk pun. ni pun baru jumpa.

@zu mal: sbb bertema yg jadi menarik tuh.

aswadz said...

@cikna: kan. hotel budget tp bertema. mmg menarik.

@aisya: insyaAllah akan join kalo sempat.

@ai syah: bole la pilih bilik yg sesuai dgn diri. baru la rasa mcm bilik tdo sendiri.

@itah: memang menarik.

QasehnyaRania said...

tak pernaj lagi mnginap di hotel ni.
mcm menarik sbb bertema bagai.

aswadz said...

menarik kan bila sesekali dpt tdo kat bilik hotel bertema mcm nih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...