Thursday, November 25, 2010

MMC Conference 2010 - Day 1

Conference pertama aku dah berakhir. Selamat... Tapi selamat kejap la. Next week upcoming conference kat Sarawak lak. ICSSST conference lak. Amende tu ICSSST, korang tunggu la entri tu aku wat next week. Ari ni aku nak citer pasal MMC conference je.

Malaysian Metallurgical Conference (MMC) & 4th Malaysian Powder Metallurgy Symposium 2010 ni diadakan kat Hotel Park Royal, Batu Feringghi, Penang. Tarikh dia 22-23 November dan dianjurkan oleh SMP group, AMREC, SIRIM. Memandangkan entri kali ni agak banyak gambar (tapi explanation sket), jadi aku akan split kan based on hari.Tapi untuk entri aku ni, Day 1 merujuk kepada 21 November pasal dah aku sampai sana 21hb. So sker aku la nak letak 21hb tu as Day 1 kan. Logik la kan. Haaaa...

Sebenar nyer awal pagi aku dah masuk keje. Check dokumen2 yang aku rasa nak bawak, aku bawak. Pastu kuar sarapan pagi ngan member, sementara nak tunggu yang laen sampai. Nak angkut barang dalam kereta  Unser AMREC, untuk bawak gi sana. Alih2 sampai je AMREC, tengok2 diorang dah siap bubuh dah dalam kereta.

Pastu, diorang pun gerak ke sana, skali ngan kereta AMREC tadi. Tapi aku ngan member aku, Azmirr nak settle hal personal masing2 (bayar bil celcom jap). Dah settle, baru la kitorang gerak ke Penang. Tu pun nak kena amek lagi sorang kawan aku, Fahies. Dia duduk kat Penanti. Sampai sesat2 kitorang nak cari kuarters dia duduk. Ingatkan kat Bukit Mertajam. Patah balik... Naseb baek bukan aku yang drive. Hahaha...

Hotel Park Royal (dari pandangan pantai).

Garden + cafeteria hotel.

Pemandangan pantai.

Kitorang sampai around kul 3 kot. Check-in. Besar gak la bilik dia. Puas hati. Apa pun, tak nak komen panjang (bukan tak nak komen, tapi tak tahu nak cakap apa). Korang tengok je la gambar ni. Yang penting, scenery luar bilik cantik. Walaupun tak dapat menikmati, sebab duduk dalam bilik kejap2 je. Time tdo je. Hehehe...

Gambar bilik.

Scenery daripada bilik kitorang.

Petang tu, terus kitorang merajinkan diri untuk memasang banner untuk conference MMC. Padahal bukan kitorang yang wat pun. Pekerja hotel tu yang buat kan untuk kitorang. Kitorang tolong gak. Tolong tengok. Hehehe...

Banner untuk MMC.

Aktiviti Day 1 disambung belah malam lak. Kitorang ramai2 pakat gi jalan kaki cari kedai makan. Sambil2 tu singgah2 la kat night market kat Batu Feringghi tu. Memang on da way pun kan. Aku jalan gitu2 je (tapi sempat beli hadiah untuk si Dia). Panjang gak night market tu, and jauh gak kitorang berjalan nak cari kedai makan. Ada la dalam 30-40 minit kot. Ni kalo lepas makan nak patah balik ke hotel, bole lapar balik ni.

Aktiviti malam tu disambung ngan berkumpul kat Bilik Serai, tempat kitorang stor barang2 untuk conference tersebut. Time ni la nak settle sumer keje2 yang tak settle. Aku pun sibuk dok label barang pameran untuk esok. Pastu macam2 keje taip-print-tampal aku wat. Kul 1 lebey baru balik bilik. Tak sempat nak praktis untuk presentation esok.

Keadaan dalam Bilik Serai. Time ni tak ramai lagi yang ada.

Anyway, stakat ni je la aktiviti Day 1. Day 2 akan aku update kan bila aku free nanti. Bila tu tak tau. Kalo sempat, sebelum aku gi Sarawak. Kalo tak sempat, korang tunggu la aku lepas tu. Hehehe...