Wednesday, March 19, 2014

Bomoh KLIA "Si Penampar Buaya"

Sape yang tak kenal dengan Ibrahim Mat Zin. Konon2 nyer bomoh VIP. Bomoh versi urban. Kalo dlu bomoh pakai kain pelikat, la ni bomoh pakai sut. Gaya tak ubah macam menteri. Kalo dia tak bawak keluar "teropong" dia ari tuh, kalo dia tak bawak keluar ayat2 nonsense dia, confirm orang ingat dia salah sorang menteri. Tak pun ahli politik.

Bomoh KLIA ni terus jadi trending lepas dia bawak keluar prediction lokasi MH370 lepas beberapa hari pesawat MAS tersebut hilang. Bukan soal prediction dia yang menjadi masalah. Tapi lebih kepada cara dia membuat prediction tersebut. Sesuatu yang memalukan negara Malaysia secara global. Ni kalo pergi melancong ke luar negara dan ada orang tanya "dari mana?" dan kita jawab "Malaysia", mesti akan di balas dengan "yang popular dengan bomoh dan karpet ajaib tu ke?".


bomoh klia, mh370, pesawat MAS hilang, teropong, bubu, karpet terbang


Tapi sekarang ni aku dengar bomoh ni dah bukak company baru, MPS Holdings. Maki Pastu Saman Holdings... Hahaha... Melawak je. Skang bomoh KLIA nih dah tukar profesion nampak nyer. Daripada jadi bomoh ke pengkritik bebas. Sana nak tampor macam buaya. Sini nak saman berjuta2. Dengan JAKIM2 sekali dia nak saman.

Dia tak tau yang seluruh rakyat Malaysia nak tampor dia. Tampor macam tampor manusia sudah. Tak perlu tampor macam buaya. Kami rakyat Malaysia tak berperangai huduh cam anda sampai nak merendah2 kan orang ke tahap binatang. No no. We are not like you.


bomoh please, bomoh klia,


20 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

memalukan betul aksi mereka..

Sylarius Yusof said...

Curious jugak, entah macam mana la respons masyarakat kalau-kalau ditakdirkan tilikan bomoh tu tepat. Haha.

Mau makin angkuh bomoh tu jadinya.

Lizzie Yasmin said...

Dia kan ada 500ribu pengikut. Mana dia takut.

Aisya A. said...

lawak paling kelakar zaman ini..
kokedai betol! hahaha. adoi!

Pha Is said...

haish.. haru biru malaysia ni.. dengan musibah MH370, tambah plak dengan bomoh yg memalukan..

Kesuma Angsana said...

entahlah.. kdg2 tak tau lah mcm mana pemikiran diarong ni... !

puteri kasih said...

sangat memalukan...kerana bomoh tu, tragedi sedih jadi bahan lawak.

zuhdi sanusi said...

haha., kan., buat malu jer., tp tu la, kt negara kita ni asik nk aib kan orang jer, sakang aib kita lagi besar 1 dunia tngok., huhu., bala2

Amanina Mads said...

ahaha. menharut dan memalukan mlaysia

! Arjunakirana ! said...

Ayoooo... biar kan leee... janji tak kacau org sudah... tengok dan lihat jeee... hehehe... otg kg teman juge...

LydSunshine said...

Jadi ke dia nak saman Anwar Ibrahim? Dia ingat ada org nak layan ke kes mcm ni?

Azlan Strider said...

bomoh bingai...habis semua nama datuk ngan menteri dia petik..heheheh

Regards,
-Strider-

Pha Is said...

datang menabung sini..

Cik Itah@RRP said...

salam. uhuk..memalukan.
btw isi tabung ford :)

Sally Samsaiman said...

spesis bodoh tak boleh nak ajar -___-

aswadz said...

@aiza: mmg memalukan.

@sylarius: telah dibuktikan x tepat.

@lizzie: celah mana 500ribu tu pun aku x tau.

@aisya: mgkn dia sejenis kokedai yg memburu populariti.

@pha is: mmg haru biru dibuat nyer.

aswadz said...

@kesuma: pelik kan...

@puteri: bahan lawak peringkat antarabangsa.

@zuhdi: bala oh bala...

@amanina: menharut? huhuhu...

@arjunakirana: mana boleh biarkan. malu negara kita.

aswadz said...

@lyd: dia berani ke nak saman? kang x pasal2 backfire.

@azlan: giler menyaman dia nih.

@itah: mmg memalukan.

@sally: dah la x bole nak ajar. x nak dgr ckp lak tuh. siap melawan lg.

Kesuma Angsana said...

aduhai... nak gelak aje tgk aksi bomoh2 ni !

aswadz said...

lawak bomoh ni diiktiraf oleh 9gag. hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...