Amacam persiapan raya tahun ni? Apa? Korang baru lepas balik dari Mega Sale dan macam2 barang korang rembat? Takpe. Simpan aje barang2 raya yang korang dah rembat dengan bernafsu nyer. Hari ni aku nak sembang pasal iklan raya. Maklum la, Hari Raya pun tak lama je lagi.
Tiap2 tahun bila time Hari Raya, akan keluar la bermacam2 version iklan raya. Ada yang sedih. Ada yang gembira. Ada yang menginsafkan. Ada juga yang syok sendiri. Tapi dalam banyak2 iklan, iklan daripada Petronas yang selalu nyer best.
Tahun ni pun ada banyak iklan2 raya yang keluar. Contoh nyer seperti iklan Petronas menerusi short movie bertajuk
Jahit manakala Proton juga ada iklan diorang yang tersendiri. Korang bole tengok iklan Proton kat
SINI.
[Iklan raya daripada Proton]
Honestly, aku tak bape minat nak tengok iklan2 yang bertemakan kesedihan nih. Balik2 time raya je, nak sruh penonton menangis. Balik2 sruh menangis. Takde yang ceria ke. Aku tau penting untuk kita ingat pada yang susah. Tapi kena cari inisiatif laen kot nak menginsafkan orang. Setakat iklan je, orang yang tengok pun takat tumpang sedih je la. Nak tolong, takde nyer derrr...
[Iklan Hari Raya paling sedih tahun 2013]
So, iklan raya favorite korang tahun ni yang mana? Bagi aku, aku sker iklan Maxis lagi. Apa yang menyebabkan aku sker pasal iklan ni? Foremost, iklan ni tak sedih. Dan yang kedua, ada maksud tersirat yang tersendiri. Well, korang tengok dan korang akan faham.
"Sometimes, the best way to connect is to switch off"
So, korang macam mana pulak? Iklan mana yang menjadi favorite korang. Sila kongsi di ruangan komen.
p/s: dapat idea buat entri ni lepas baca entri wife aku kat
SINI.