Friday, April 23, 2010

Dari rajin ke malas

Setelah seminggu aku telah merajinkan diri di tempat keje, so lepas dah abes meeting dan presentation, aku mula rasa nak memalaskan diri bila dah cuti2 ni. Bangun pagi tadi pun ada la 2-3 kali, tapi sambung balik tdo sampai aku puas. Bercakap pasal presentation aku time meeting tu, tak seperti yang aku expect. Langsung tak sama. Walaupun aku dah agak presentation tu informal, tapi aku tak jangka ia menjadi sangat tak informal, sampai bole gelak2 dan sembang2 during presentation tu. Tapi ok la. At least tak membebankan aku next time nak present progress projek kan.

Berbalik pada pagi tadi. Aku lepas dah bangun tu, ingatkan nak gi kedai peralatan sukan, sebab aku nak tukar handle raket badminton aku tu dengan yang baru. Tapi tu la. Rasa nak kuar umah tu rasa malas giler. Padahal dari ari tu lagi dah niat nak tukar. Tapi tak tukar2 gak. Apa la nak jadi ngan diri aku ni. Sebab malas, ngan lunch2 skali aku makan kat umah. Tapi bukan makna nyer aku memasak. Takkk... Aku cuma makan buah betik je. Eh, kenyang hape... Makan malam nanti aku bedal la habis2-an, ganti lunch... Kira nyer, bole dikatakan teknik men"saving" duit jugak la. Siang tadi tu, kira nyer aku kuar untuk semayang jumaat je. Owhh... Tak bermakna nyer hidup aku ari ni. Hehehe...




Petang tadi pun patut nyer aku gi maen badminton ngan student praktikal. Tapi dek kemalasan aku, aku tak gi. Lagi pun, handle raket aku pun tak tukar lagi. Jadi memang malas la aku nak gi maen. Sama time aku cadang nak bayar bil broadband. Last2 aku kata, "alaa... esok kan ada..." Hhhmmm... Tapi takpe la. Bukan selalu bole malas2 kan. Nanti dah start keje, kena rajinkan diri balik...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...