Monday, April 1, 2013

Nama Korang = Chemical Element?

*Entri ni sekadar sker2 aje. Kalo korang bosan2, bole la cuba cari nama korang dalam bahasa kimia.

Nama aku Arsenic Tungsten Aldebaranium. Tapi aku tau kalo korang nak sebut nama penuh aku nih, memang tergeliat la lidah korang. Silap haribulan bole masuk wad. Pastu bila doktor tu tanya macam mana lidah korang bole tergeliat lalu korang pun jawab, "saya sebut nama kawan saya, Arsenic Tungsten Aldebaranium", maka tergeliatlah lidah korang sekali lagi. Kalo nak pedajal doktor tu, bole sruh dia sebut nama penuh aku.




Sebenar nyer cuma arsenic ngan tungsten je yang simbol nyer masih dipakai sampai skang. Aldebaranium lak nama asal element Ytterium. Haaa... Bukan setakat sker2 je maen buat nama guna chemical element. Siap bole belajar lagi sejarah. Kih3... Korang tak nak buat?


p/s: yang nama panjang sangat tu, siap lah. confirm tergeliat.


7 comments:

cweet pinky said...

arsenic tuh bukan sejenis racun ker ?? hehehe
~

Nafisa81 said...

kena tengok jadual warna warni tu balik ker..?

hana hadi said...

owh cmtu. :P
ad orang tu nama panjang2 panggilnya bob je :) ada gak yang panggil huruf je cth 'Z' :p

Ain Norainsyah said...

Hai abang senior... hehe...

nama aku dalam kimia pulak ainium... eh? ada ke elemen camtu? :P

aswadz said...

@CP: chemical beracun.

@nafisa: guna wikipedia je...

@hana: ikut je mana2. sekadar suka2 je.

@ain: ainium xde lg kot. apa kata ain syor kan kat jabatan mineral sbg org pertama jumpa element tuh. hehehe...

Ain Norainsyah said...

haha... boleh jugak. nanti kalo dia tanya kenapa, cakap senior suruh. :P

aswadz said...

hehehe... pasni confirm diorang cari aku. mintak aku jadi CEO.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...