Sunday, February 20, 2011

Apakah perasaan ini?

Note: Ini BUKAN kisah cinta.


Pernah tak korang mempunyai perasaan yang tak selesa ketika masuk keje pagi2? Well, mesti ada yang pernah kan. Sakit la, demam la. Well, manusia kan. Mana ada yang perfect. Mesti akan jatuh sakit gak. Tapi kepada yang sakit, deman atau sebagai nyer, kalo sakit, amek la MC. Nanti makin sakit lak.

Apa yang aku nak citer kan ni, bukan la sakit2 yang macam aku cakap tadi. More like sakit2 yang ringan je. Sakit kepala, pening dan sebagai nyer. Aku sebelum keje tadi, sihat walafiat je. Tapi bila dah masuk keje, perut mula start rasa lapar. Eh, apa kena mengena entri ni dengan kelaparan? What the...???

Relax... Relax... Jangan la gelabah awal2. Kasi aku story dlu sampai abes. Okay. Berbalik kepada story aku tadi. Lepas 5-10 minit aku start wat keje aku, perut mula rasa lapar. Tak cukup lagi tu. Kepala aku start rasa sakit aka sakit kepala. Tapi time tu sakit sket je la.

Nak sarapan pagi pun, ari Ahad cafe tak bukak. Cafe tempat keje aku ni bukak Isnin sampai Jumaat je. Mungkin sebab Ahad tak ramai keje, dia rasa bazir masa kot kalo berniaga gak. Lagi pun pak cik cafe tu mesti nak cuti 2 hari gak kan, macam orang laen. Takpe la. Kami faham. Hehehe...

Berbalik kepada citer aku tadi. Makin lama, makin sakit kepala aku. Lagi2 bila nak menjelang kul 12 tengah hari tadi. Perut pun dah bernyanyi2 dah time tu. Tak tau la apsal perut aku ni lapar giler ari ni. Nak ditambahkan lagi efek kepada kelaparan aku, tekak aku lak buat hal.

Ada rasa macam nak muntah2. Tapi tak muntah la. Cuma ada feel macam nak muntah je. Even on da way nak gi lunch tadi pun, still macam tu. Sampai kat kedai makan, cepat2 amek nasi beserta lauk-pauk. Duduk2, eh, rasa macam nak muntah. Rasa tak selesa. Pastu berpeluh sket2...




Aku amek nafas dalam2. Pastu longgarkan sket baju. Relax dalam 2-3 minit. Baru aku start jamah. Slow2... Bila dah hilang tu, apa lagi. Terus makan sampai abes. Perghhh... Nikmat nyer dapat makan... Hahaha...

Tup tup, terus hilang sumer sakit2 tadi tuh. Well, kelaparan obviously la akan hilangkan lepas makan. Tapi tu la. Bila kita lapar yang amat sangat, macam dapat pakej la. Bila lapar yang amat sangat, dapat pakej sakit kepala dan feel  nak muntah...

Kalo combine tiga2, apa nama yang kita nak kasi untuk describe kan nyer?

8 comments:

vanilla said...

perasaan nak kawen cpt2 la tu dongg...hahaha

aswadz said...

hehehe... nape lak perasaan nak kawen?

vanilla said...

dah kawen mesti xde dah masalah2 tu :P

aswadz said...

ooo... sbb ada org nak tlg masak kan nasi?

vanilla said...

aah...3x sehari blh tlg mskkan nasi...pagi ptg mlm...nice? hehehe

aswadz said...

a'ah. very nice. bole buncit perut lps tu.

pak teh said...

Kita selalu anggap pening kepala makan panadol selesai. saya pun berfirian seperti itu sehinggalah saya tahu puncanya. Sebenarnya badan kita sedang beritahu bahawa kita sedang sakit. Tapi tak tau penyakit apa. Tiba2 4-5 tahun kemudian si anu mengidap kanser tahap ke 4. Itu yang berlaku. Jangan pandang ringan pening kepala, pergi jumpa pakar. Kamu boleh gelak pada saya, tapi orang yang gelak pada saya dulu sekarang sedang termenung, sakit...semoga dia sembuh

aswadz said...

skang dah ok dah la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...