Saturday, February 12, 2011

Yeah, saya jeling kamu

Di satu sudut kat suatu taman bunga, ada sorang awek pompuan yang tengah duduk ngan beberapa member dia. Pastu dia perasan ada satu mamat ni, tengah dok usha dia. Dia yang tak selesa di"usha", bangun dan menuju ke arah lelaki tu dan menyergah, "Hei, awak jeling saya kan tadi?!"

Laki tu pun jawab, "Yeah, saya jeling kamu. Ada masalah?"

Okay2. Cut the crap. Adegan kat atas langsung takde kena mengena ngan tajuk entri aku. Entri ni jugak takde kena mengena ngan isu percintaan atau teknik2 nak mengorat anak dara orang. Tapi adegan jeling-menjeling tu ada kena mengena ngan entri ni.

Abes, ingat orang yang nak mengorat je menjeling-jeling sambil kepala terteleng2. Ingat orang yang tengah syok bercinta je bole jeling-menjeling. Tengah marah pun bole menjeling2. Kalo tak puas hati pun, kita menjeling gak.

In this case, aku menjeling sebab tak puas hati. Kes kena himpit ngan kereta. Bukan skali. Tapi dua kali. Berlaku kan jalan yang lane berkembar. Macam kat highway la maksud aku.

Kes pertama, ada satu kereta ni dia kat lane kiri. Aku kat lane kanan. Aku nak potong dia. Pastu kat depan tu jalan yang mula2 double lane tu, nak combine jadi satu. So pasal tu la aku rasa dia nak masuk balik lane aku. Cuma dia tak perasan aku.

Aku jeling je la, sambil memecut. Kalo tak pecut, takut dia himpit2 dan langgar kereta aku lak. Tapi aku jeling2, driver tu tak perasan langsung kot. Ceh...

Kes kedua, yang ni aku tak puas hati. Kat traffic light. Ada 3 lane. 2 lane straight dan 1 lane lagi belok kanan. Aku kat lane yang belah kiri skali. Ada mak cik ni bawak kereta ngan famili2 dia yang masing2 dah besar panjang.

Waktu tu both kereta aku ngan mak cik ni tengah drive, approaching traffic light tu. Tiba2 mak cik tu nak switch lane lak tiba2. Tak pasal2 nak menghimpit aku. Aku nak pecut tak leh. Lampu merah dowh. So aku jeling je kereta mak cik tu. Tangan dah standby kat hon. Tinggal nak tekan je kalo kereta dia dah rapat sangat.

Jeling punyer jeling, awek yang duduk sebelah mak cik ni (anak dia la kot) pun inform la kat mak cik tu. Pastu mak cik tu pun wat muka bodoh. Takpe. Aku tau dia memang bodoh. Sebab nak switch lane pun tak tengok side mirror kan. Bodoh la tuh...

2 comments:

vanilla said...

x abes2 ngn cite driving dia..alaaaa...bosan la...ape kata bkk blog lain cite psl kerenah2 driving je dlm tuh kalo u minat sgt..muahahah...(no offense lagik)

aswadz said...

eh, blog sy. sker ati sy ler... (no offense gak) blog kan tmpt utk ekspresi jiwa. kalo rs nak maki, maka blog la tmpt sy memaki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...