Monday, February 7, 2011

3 in 1 Notebook Mouse Pad

Sape kat sini yang sker guna mouse pad? Well, aku jarang guna mouse pad. Last mouse pad yang aku pakai adalah masa zaman sekolah dlu. Time tu guna PC jek. Belom ada perkataan "laptop" atau "notebook" dalam kamus hidup aku.

Time tu lak pakai mouse yang ada bebola kat bawah tu. Istilah "mouse laser" pun blom ada dalam kamus hidup aku (again). Waktu tu mouse pad yang aku pakai adalah keras. Lembut sket la kalo nak banding ngan buku kulit tebal yang jual kat kedai tu.

Tapi barang free (dapat masa purchase PC tu), mana bole komen lebih2 kan. Kalo nak komen lebih2, beli ar sendiri. So tanpa mengomen banyak2, aku pun guna je la mouse pad tu sampai jahanam, sampai dah nipis sebelah, sampai aku dah ada laptop sendiri, sampai PC tu pun dah lingkup.

Semenjak tu, aku tak pernah pakai mouse pad. Sebab mouse yang aku pakai adalah sensitif in most of the condition. Melaenkan aku letak atas tempat yang btol2 licin. Kalo tempat tu licin sangat, aku letak atas buku yang kasar2 sket. Bijak tak aku?

Tapi skang, mouse aku yang sensitif berharga RM10 tu telah aku gantikan ngan mouse yang baru yang berharga RM15. Tapi harammm... Meja licin sket dah melilau cursor aku. Harga mahal je lebey. 

Nak buang, rasa sayang lak. Sape nak ganti RM15 yang aku spent untuk beli mouse ni. Laen la kalo mouse ni free macam mouse yang slalu berkeliaran atas siling rumah sewa aku. Anytime bole tukar baru kalo aku nak.

So ari tu masa berjalan2 kat Sunway Carnival, terjumpa la satu mouse pad ni kat dalam Popular Bookstore. 3 in 1, perkataan yang tertera pada bungkusan plastik mouse pad tu.


3-in-1 notebook mouse pad. (Abaikan pencahayaan kat sebelah kanan gambar)


Permukaan mouse pad ni memang best. Rasa sedap je tangan aku the moment it touch the surface of the mouse pad. Eh, tercakap omputih lak. Hehehe... Rasa macam karpet size mini lak.


Mouse pad.


Bukan stakat mouse pad je. Nama pun 3 in 1 kan. So, fungsi2 laen selaen daripada menjadi mouse pad adalah sebagai screen protector dan pembersih skrin laptop.


Screen protector.


Cleaning screen.


Benda ni murah je. Affordable kata orang. RM 13.90 aje. So, kalo korang berminat, jangan call order kat aku. Gi beli sendiri kat Popular. Hehehe...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...