Sunday, February 27, 2011

JobsCentral

Aku ingat lagi masa aku keje "tanam anggur" dlu. Susah nak cari keje nih. Bukan senang. Lagi2 time tuh aku memilih keje. Tak nak keje KL atau tempat yang jauh2 sebab payah nak gi interview. Lagi la payah nak dapat keje.

Masa tuh, aku daftar kat JobStreet ngan JobsMalaysia. Tak cukup lagi tuh. Aku apply mana2 keje yang ada, termasuk lah melalui list2 company praktikal masa aku Tahun Tiga dlu. Alhamdulillah, last2 dapat keje kat AMREC, Kulim.

Tapi persoalan skang ni, macam mana nak compete dengan orang laen dalam hal nak mencari kerja? Cara dia mudah je. Increase opportunity dalam mencari pekerjaan. Macam mana? Cara nyer dengan apply lebih banyak keje. Untuk apply lebih banyak keje, korang kena luaskan source pencarian keje korang.

So jika sebelum ni korang ada apply melalui Jobstreet dan JobsMalaysia, apa kata korang cuba JobsCentral lak. Aku tak pernah try lagi job engine nih, tapi why not korang2 yang blom ada pekerjaan lagi cuba.

Yang menarik nyer, JobsCentral skang ni tengah wat promotion lak skang ni. Sape2 yang mendaftar sehingga May 2011, korang berpeluang untuk menang RM 200. Untuk menang, korang kena isi resume korang secara online, amek profiling test dan memohon keje at least 3 company. Pemenang akan diumumkan setiap hujung bulan melalui Facebook.


 Daftar dengan JobsCentral untuk berpeluang memenangi RM 200.

2 comments:

vanilla said...

nak cari keje gak...

aswadz said...

tp link tu mcm x jd lak. padahal ari tu ok je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...