Thursday, February 17, 2011

Lelaki dan kaen pelikat

Lelaki. Kaen pelikat. Lelaki. Kaen pelikat. Sounds familiar? Iye, memang familiar. Kat laki pakai kaen pelikat. Gi semayang pakai kaen pelikat. Gi mandi pakai kaen pelikat. Tapi tak applicable untuk mana2 lelaki yang mandi berbogel atau kaen pelikat terlondeh ketika mandi. Juga tak applicable kepada lelaki yang pakai kaen pelikat, tapi kat dalam pakai seluar atau boxer.




Nape aku tiba2 bukak citer pasal kaen pelikat? Bukan benda menarik pun nak dibincangkan pun. Hari2 bole tengok kalo korang gi masjid. Tapi, aku bukan nak citer pasal jumpa orang berpakaian kaen pelikat kat masjid. Taaaaapiii... Pasal orang yang berpakaian kaen pelikat, baru balik dari masjid.

Peristiwa ni berlaku kat kedai makan area kawasan rumah aku. Waktu tu aku tengah menjamu selera. Nyum2... Melantak nasi goreng thai sambil pekena nescafe tarik. Perghhh... Tapi again... Aku bukan nak bercerita pasal apa yang aku makan dan apa yang aku minum.

Berbalik kepada "orang yang berpakaian kaen pelikat baru balik dari masjid" tadi. Brader ni (brader la aku panggil, sebab takde la nampak tua sangat) masuk la kedai makan yang aku tengah melantak nasi goreng thai sambil pekena nescafe tarik tadi.

Yang aku heran tuh, dia masuk2 sambil mengangkat2 kaen pelikat yang dia pakai tuh. Aduhh laaa... Kalo dia angkat just sebab nak elak lecah kat luar kedai tu (sebab baru lepas ujan), acceptable la gak. Ni dah dalam kedai pun, dok angkat2 kaen tu, apa kes? "Burung" anda kepanasan ke? Eye sore sungguh. Huh...

Dia berdiri aje, sebab datang bungkus makanan je. So kalo sambil mengangkat kaen dan duduk, mungkin akan nampak sesuatu yang tak patut kita nampak.

Berciter pasal kaen pelikat ni, aku bukanlah manusia yang familiar memakai kaen pelikat. Kalo nak diikutkan, memang hampir tak la. Sampai aku pun tak ingat bila aku last time aku pakai kaen pelikat. Yang aku ingat cuma time aku bersunat zaman kecik2 dlu. Tapi yang tu terpaksa. Kalo tak terpaksa, confirm tak pakai.




Bukan apa. Aku yang tak biasa pakai2 kaen ni. Sejak kecik pakai seluar. Bukan tak pernah cuba. Aku pernah mencubakan diri aku untuk memakai kaen pelikat ni. Tapi asyik tak confident je. Akan ada perasaan insecurity timbul dalam hati aku. Perasaan takut2 yang kaen pelikat aku akan terlondeh.

So bila ada perasaan insecurity yang tak sudah2, kerja laen pun payah nak wat kan. So aku discard kan kaen pelikat aku ngan perasaan insecurity tu skali. Tapi tak bermakna aku berbogel. Mesti la aku akan pakai seluar. Akai ada ka?

Eh, ada lagi satu sebab aku tak berminat nak pakai kaen pelikat. Ni budak2 matriks aku nyer pasal ni. Budak2 generasi aku ni, perangai sekor2 cam lahanat. Masa bergurau, tahap lahanat diorang akan meningkat tinggi tahap gaban.

Kalo korang pakai kaen pelikat, confirm kena sentap dan korang secara tak langsung menjadi bottomless. Kalo korang topless time tuh, digabung ngan bottomless, maka terhasillah scene berbogel kat situ. Jadi, trauma untuk memakai kaen kat situ. Hehehe...

Korang ada pengalaman macam kat atas?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...