Friday, February 18, 2011

Flight Attendant LUAR BIASA

Luar biasa? Hahh... Tu kasi gempak tajuk je. Mungkin tak luar biasa, tapi laen daripada yang biasa. Tapi bila fikir2 balik, daripada segi pemahaman bahasa, luar biasa dan laen daripada biasa seakan2 mempunyai maksud yang sama. Laen daripada biasa sama je maksud dia ngan luar daripada kebiasaan. Dan luar daripada kebiasaan tu sama je la maksud dia ngan luar biasa. Ok. Aku pun dah confius.

Takpe, aku pun tau korang dah confius. Jadi apa kata kita lupakan perenggan di atas. Korang tentu ingat pasal flight attendant aka stewardess yang pernah aku post dlu. Yang tu berlaku sama ada kat Malaysia atau Singapura (aku tak tau yang mana sebab sumber tak jelaskan sejelas2 nyer).

Tapi entri ni pasal pramugari di Thailand. Kalo korang nak tau, kat Thailand ni ada satu syarikat penerbangan bernama PC AIR. Syarikat penerbangan ni unik dan macam yang aku cakap tadi, laen daripada laen, syarikat ni menggaji mak nyah untuk menjadi pramugari diorang. Weird isn't it.

Jika dibandingkan dengan mak nyah kat Malaysia yang stakat jual body untuk hidup, at least diorang ada kerjaya yang lebih bagus. Mungkin sebab mak nyah kat Thailand lebih menarik daripada segi rupa paras kot berbanding ngan mak nyah Malaysia. Tak caye, tengok gambar kat bawah.




Sumber dan gambar dipetik daripada Alkisah Daripada Kami.

4 comments:

Mrs Nurul said...

ayooo geli dowh =) tapi kalau aku naik airplane tu..tak sabar nak cuci mata tgk nyahh hahaha


Jeng3x…
# Siapa Teacher Lulu ??#
# Wee Soo Yen Dapat Anugerah Maulidur Rasul#
# Cara Nak Dapat Buffered & Metered Earning Nuffnang !#
# Norman Hakim Bergambar Dengan Siapa TU??#

aswadz said...

eh, gitu lak. kalo mak nyah tu comel, bole la kot dikira sbg cuci mata.

Mrs Nurul said...

alaaa kebanyakkannya maknyah mmg comel kot..pandai bergaya gitu hahahahahahaha pelik tak aku ni =P



Jeng3x…
# Lelaki Susah Cakap Sorry ?#
# Norman Hakim Bergambar Dengan … !! #
# Sekinchan Ikan Bakar, Debomb ! #
# Tips Jadi Parents Yang Baik#
# Restoran Ayam Penyet, Bandar Sri Permaisuri#

aswadz said...

mak nyah malaysia aku blom prnh jumpa yg comel lg... tp x nak jumpa kot. ahahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...