Friday, March 11, 2011

Kereta Konsep Terbaek 2011

Nak tengok kereta konsep yang menarik? Well, today is your lucky day. Ari ni aku share ngan korang antara kereta konsep yang terbaek 2011.


1. Audi e-tron

Rear-drive electric concept car. Kereta ni hanya prototaip semata2 dan tiada dalam perancangan untuk production.




2. Citroen Survolt

Twin eletric motor yang menghasilkan 300 kuasa kuda. Mempunyai enjin yang senyap. Kereta konsep ini membawa satu tapak ke hadapan dalam menuju ke arah "silent racing". Design kereta? Two thumbs up...



3. Deltawing Concept

Design umpama kereta F1 yang mampu mengurangkan air force ketika pemanduan. Tapi kadang2 tengok kereta ni macam kereta Batman (versi kartun) pun ada dari tepi.



4. GMC Granite Concept

Design kurang menarik pada pendapat aku. Tapi somewhat, it looks cool. Mungkin ada dalam senarai top 10 best concept cars 2011 sebab performance dia kot. I don't know. Sumber tak nyatakan pun.



5. Jaguar C-X75

Jaguar nyer design slalu menarik. Aku tak tau la pasal apa aku tertarik ngan design diorang ni. Padahal bentuk design diorang mostly lebih kurang sama jek... Tapi still, design ni cool, tapi tak leh kalahkan design untuk Citroen Survolt.


6. Lancia Stratos

Design yang agak old school. Maklumlah, design ni diambil daripada kereta Ferrari F430 Scuderia. Apa yang improve? Dia nyer power-to-weight ratio.



7. Peugeot SR1

Kereta ni merupakan konsep GT hibrid dan sama seperti Audi e-tron, kereta ni juga takde dalam list untuk production. Tetapi dia nyer internal-combustion/ eletric propulsion system akan muncul dalam kereta Peugeot 3008 Hybrid4 crossover.


8. Pininfarina Alfa Romeo 2uettottanta

Design kereta yang ko-ubah-macam-mana-pun-still-nampak-sama yang tidak berbumbung. Add to that, nama yang kalo disebut, bole terbelit lidah. Bole digunakan kalo nak maen tongue twister game ngan member2.



9. Porsche 918 Spyder

Design yang menarik daripada Porsche. Laen daripada yang laen. Untuk kereta ni, production is confirmed... So sape yang berminat, bole la kumpul duit mulai sekarang. Hehehe...



10. Renault Dezir

Kereta 2-seat yang menggunakan Nissan-Renault powertrain technology. Kereta konsep ini mempunyai design yang bakal diadaptasi kepada kereta Renault pada masa akan datang.



Sumber: Yahoo! Autos

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...