Friday, December 31, 2010

Menjelang tahun 2011



Tahun 2010 dah nak cabut pi doh... Tahun 2011 dah nak maiii... Loghat utara. Dalam masa tak kurang dari sejam lagi, kita akan menyambut Tahun Baru. So aku nak wish Selamat Tahun Baru kepada korang sumer. Tahun 2011 dah bakal menjelang.
Entri ni sebenar nyer just nak greet korang sempena tahun baru. Tapi alang2 dah tulis entri, biar la berjela sket kan. Tak kan nak biarkan entri ni pendek begitu aje. Hehehe...

So, bila dah nak masuk tahun baru ni, mesti ramai yang berbincang atau berciter pasal resolusi tahun baru diorang, kawan2 diorang mahupun ahli keluarga diorang.


MEMBER A: Bro, tahun 2011 nak dekat dah ni. Apa ko nyer new year resolution?

MEMBER B: Aku rasa la bro, aku nak jadi seorang manusia yang berguna dan bole berbakti untuk negara dan bangsa.

MEMBER A: Pergghh... Sial. Gempak-starz la ko nyer resolusi ni. Camne ko nak berbakti untuk negara tu?

MEMBER B: Aku nak join team HARIMAU MALAYA...


Jawapan new year resolution yang paling klise adalah "aku nak jadi seorang yang lebih baek pada masa tahun ni, berbanding ngan tahun2 yang lepas". Tak pun "aku nak jadi manusia yang berguna dan bole berbakti kepada mak bapak aku, berbakti untuk negara dan bangsa". Haaaa... Klise ke tak klise jawapan tu?




Tu citer pasal resolusi baru. Sebelum tu mesti bukak citer pasal resolusi lama kan. Dah tercapai ke tidak. Dan begitu la seterus nyer. Cuba korang tanya aku nyer resolution apa. Capai ke tak capai.


ANONYMOUS: So, ko nyer new year resolution yang lepas dah tercapai tak?

AKU: Tak...

ANONYMOUS: Pasai pa tak tercapai?

AKU: Pasal aku takde new year resolution. Camne nak capai kan. Hehehe...




Sori la. Aku takde nyer benda2 new year resolution ni. Sebab apa? Hhhmmm... Ntah ler. Memang sejak azali lagi aku takde wat resolution ni. Kalo orang tanya pun, mungkin aku simply akan jawab je. Padahal tak sampai sebulan, aku lupa terus apa yang aku cakap sebagai NEW YEAR RESOLUTION tadi.

Mungkin la salah satu faktor aku takde wat new year resolution adalah sebab bagi aku, 1 tahun tu agak panjang gak la. So bila jarak masa tu agak panjang, susah nak agak apa yang aku nak capai dalam masa yang panjang tu. Aku lagi prefer jangka masa yang pendek2. Macam 3-4 bulan ke. Baru la senang nak letak target yang aku nak.

But then again, laen orang laen dia nyer cara nak letak target. What's wrong being different kan. In fact, aku rasa ramai gak kot yang takde wat new year resolution macam aku. Sama la kita yobb... Anyway, Selamat Menyambut Tahun Baru 2011.


Bole tak kalo aku nak wat new year resolution aku macam mamat ni?


p/s: untuk sape2 yang nak new year template untuk blog, bole try template ni.

4 comments:

pepel said...

nyampah

aswadz said...

nape nyampah lak?

pepel said...

nyampah la...what's ur 2011 resolution? what is it? what?what?what?

aswadz said...

hhmmm... xde pun. kalo ada pun, satu je la. sila rujuk blog kita k. hik3...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...