Saturday, July 9, 2011

5 Golongan Lelaki yang Kekal Single

BACA SEKALI LAGI: 5 golongan lelaki yang mempunyai kebarangkalian tinggi untuk kekal single atau kahwin lambat.

Saje je nak tambah ayat "kahwin lambat" tuh sebab aku tau, bape kerat je lelaki yang stay single sampai ke tua. Maklum laa... Negara yang lebih banyak peratusan awek daripada peratusan jejaka kacak. Jadi agak susah untuk para jejaka untuk stay single aka forever alone. Banyak godaan daripada aweks2.

Pasal tu aku tambah ayat "kahwin lambat".


Golongan Workaholic

Golongan pertama yang muncul kat dalam kepala otak aku the moment aku tulis pasal entri ni, adalah golongan workaholic. Bukan shopaholic ek akak2 sekalian. Workaholic. Yang sememang nyer kehidupan nyer revolve around tempat keje. Dokumen2 syarikat. Bilik ofis. Itu adalah life seorang workaholic.


 [Tdo pun kat ofis]


Golongan ni lebih fokus untuk mengembangkan kareer dia berbanding dengan mengembangkan zuriat. Mengembangkan kareer is priority number one. Mengembangkan zuriat... Hhhmmm... Mungkin ke-2 atau ke-3.

Sebab pe stay single? Sebab since diorang ni lebih fokus terhadap keje diorang, diorang tak cukup masa atau tenaga untuk involve dengan relationship bersama aweks2. Yela, bila dah busy, mana ada masa nak berkenalan ngan aweks, nak gi dating, nak gi jalan2, tengok wayang. "I have no time for that gals," kata diorang.


Golongan yang Cerewet

Cerewet daripada segi pemilihan calon kekasih atau isteri. Bukan daripada segi memilih makanan atau pakaian. Bukan pompuan je yang cerewet memilih calon suami. Lelaki pun ada gak.

Bila dah cerewet ni, confirm la sukar nak cari pasangan. Sumer tak kena. Nak yang cantik, tinggi macam model, boobs mesti at least C cup, berkerjaya, pandai memasak, pandai menjahit, mesti mempunyai ijazah daripada Oxford. Antara ciri2 yang diorang cari. Well... Mana nak cari aweks2 yang boleh penuhi sumer kriteria kat atas?

Cantik, tinggi, CEO syarikat bertaraf antarabangsa, graduan Oxford, tapi tak pandai memasak. Reject... Cantik, tinggi, berkerjaya, pandai memasak dan menjahit. Tapi budak UTP je? Reject gak...

So, how la?


Golongan Pemalu

Golongan pemalu pun kadang2 payah gak nak dapat pasangan. Melaenkan si Hawa yang pegi mengorat golongan yang pemalu ala2 kucing nih. So, yang mana skang dah berkahwen/ couple sebab si aweks yang mengorat dlu, berterima kaseh kat diorang skang...


 [Alah alah... I malu la...]


Sebab pe golongan pemalu ni tend to stay single? Sebab sifat pemalu diorang tu menyebabkan diorang jarang nak berkenalan ngan awek2. Sebab tak berani nak bercakap banyak. Tak berani nak bertanya soalan2 yang agak personal seperti "Dah ada yang punya ke?".

Jadi, diorang end up being single unless ada girls yang approach diorang nih...


Golongan yang Berfoya2

Jenis golongan ni, diorang bukan tak bole tak jadi single. Tapi diorang chose not to. Sama ada diorang still fikir "aku masih muda" atau "masih belum tiba masa nyer".


 [Berfoya2 la dlu. Kita kan masih muda...]


Ada juga daripada golongan ni kerap bertukar aweks. Clash ngan awek ni, declare ngan awek tu. Bila dah bosan, carik yang laen. Jenis yang ni, mungkin diorang berfikir, "belum jumpa calon yang sehati berdansa. Eh, I mean, belum jumpa yang calon yang sehati sejiwa".

Bila geng2 diorang yang sekepala aka geng melepak diorang semakin berkurangan, then they realize yang diorang ni patut start cari calon isteri secepat mungkin.


Golongan yang Selesa dengan Keadaan Sekarang

Ni adalah golongan yang tidak berkenaan dengan 4 golongan yang di atas. Diorang bukan workaholic. Diorang bukan pemalu dan bukan cerewet. Diorang juga tidak sker berfoya2. Diorang cuma dah selesa dengan keadaan skang.

Bila dah selesa, diorang ada masalah untuk moving on ke satu stage yang berbeza seperti alam percintaan, alam perkahwinan. Yela... Bila dah bercinta, korang kena spend time untuk awek. Bawak awek gi jalan2 tengok wayang. Kan masa2 seperti tu bole spend untuk maen PS3 kat umah...

Golongan ni gak bersosial macam orang laen gak. Cuma mungkin niat nak cari calon pasangan tu belum terlintas di hati diorang. Unless ada desakan daripada keluarga.


So, itu lah dia beberapa golongan yang mempunyai kecenderungan untuk kekal single atau kahwin lambat. Aku tak tergolong dalam mana2 kategori. Well, mungkin golongan pemalu tu adalah sket2. Tapi bab2 cari awek, tak malu dah. Ahahaha...


**********************************************************************************



Just get the internet prepaid pack and then pay as you use?





********************************************************************************** 

6 comments:

vanilla said...

tp awak pun still single lg....kalo bkn kategori 5 tersbt, then what la? kategori penniless? hahahaa....

Mrs Nurul said...

aswad u golongan mana tu hehehehe

ika said...

semua btul! :D tp leh letak gulr skali la...sme je sbb lmbt kwen tu...

aswadz said...

@vanilla: apa penniless? ada je duit... buat2 xde duit je. baru xde org sruh belanja. hehehe...

@neon: golongan pemalu kot. hak3...

@ika: sama ek. hehee... maybe wat entri baru lak nnt.

Anonymous said...

haha, yg part last tu klakaaa..agagagga :D

aswadz said...

@shahira: hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...