Friday, July 1, 2011

Transformer 3: Dark of the Moon

One word to describe the movie. AWESOME...




Totally awesome. Memang citer dia best. Kalo korang kata tak best, definitely taste korang tak sama ngan aku. Dan aku pun dah sah2 aku tak kan paham taste korang macam mana. But then again, taste orang adalah berbeza2 mengikut individu.

Aku pernah ekspresikan-diriku pasal nak tengok muvi Transformer 3 nih. Bole baca kat SINI. Dan baru2 ni aku berkesempatan untuk menonton muvi ni kat Sunway Piramid. Memang perghhh... Iye.... Kalo tadi, one word to describe the movie adalah AWESOME. Aku nak tukar balik.

One word to describe the movie. PEEERRGHHHH....

Owh, wait... "Peerghhh" tu perkataan ke? Aku nak double confirm ngan korang dlu. Ahhh... Lantak la. Blog aku kan.

Storyline muvi ni menarik. Starting daripada US nak anta angkawasan diorang ke bulan sampai la Optimus Prime menghapuskan aka menjahanamkan Sentinel Prime dan Megatron, sememang nyer menaikkan adrenaline aku.

Tapi babak Optimus Prime vs Sentinel Prime vs Megatron ni terlalu ringkas. Cepat sangat dah abes. Kalo dia panjangkan lagi babak tu, kat bagus. Tu la babak kemuncak yang orang nak tengok kan... Tapi macam senang lak babak tu. Tau2 je, Optimus Prime dah menang...


[Optimus Prime]


[Sentinel Prime]


[Megatron]


Part robot baek-kena-belasah-teruk-teruk-dlu tu terlalu singkat. Aku nak sangat tengok pertarungan yang awesome yang lagi panjang antara diorang tiga nih. Tu salah satu setback dalam muvi nih. Pastu bole plak watak Carly lakonan Rosie Huntington-Whiteley tuh menghasut Megatron which leads to persengketaan tiga segi robot gergasi terkuat galaksi.

Apa pun, major setback adalah lakonan Whiteley yang agak kaku... Sememang nyer dia sebagai penyeri muvi je... No major role.


[Rosie Huntington-Whiteley]


Apa yang dia hasut? Apa outcome of the battle royal Optimus-Sentinel-Megatron? Tu korang kena tengok sendiri ok.

Daripada babak awal citer lagi muvi ni dah berjaya "menangkap jiwa dan raga" aku untuk terus tekun menonton ni tanpa mata aku berkelip. Ok. Aku tipu. Kalo mata tak pernah berkelip, korang tak normal. Mungkin kena gi check mata, in case mata korang ada problem. Hehehe...

Untuk baca review filem ni, korang bole klik kat SINI. Tapi sebelum tuh, korang bole tengok trailer Transformer 3: Dark of the Moon.




Korang mungkin minat Transformer 3 kalo:

1. Korang peminat citer Transformer. Peminat gundam adalah dialu2 kan.

2. Korang minat benda2 hi-tech aka robotik aka mesin2 berteknologi tinggi yang canggih-manggih.

3. Masa kecik dlu korang pernah mempunyai angan2 yang mainan atau gadget2 korang bertukar menjadi robot.

4. Korang minat awek hot. Walaupun aku rasa Rosie Huntington-Whiteley tu takde la hot sangat...

5. Korang minat citer2 yang mempunyai CGI yang AWESOME aka PEERGGHHH.... Memang tak dinafikan, filem ni penuh dengan CGI dan special effect yang sempoi-tak-hengat. Sampai bole terbeliak mata dibuat nyer.

6. Korang minat kisah2 astronomi seperti Neil Armstrong jejak ke bulan. Dan at the same time, korang mempunyai citer2 untuk melihat real fact tersebut diolah atau dihibridkan dengan sebuah adegan fantasi. Ya, itulah yang berlaku dalam babak awal Transformer. Babak yang mencetus storyline yang menarik.


Korang mungkin tak minat Transformer 3 kalo:

1. Korang tak minat Transformer. Korang memang anti Transformer. Apa barang tengok kereta bertukar jadi robot gergasi. Giloss...

2. Korang tak minat muvi dengan CGI yang AWESOME.

3. Korang lebih sker citer cintan-cintun macam filem Malaysia.

4. Korang tak sker citer omputih. Haraammm... Ada unsur2 Freemason sumer tuh...


So, as for overall, aku kasik muvi ni;




Quote's of the Day
"This fight will be your own"


8 comments:

vanilla said...

tp kite tertido jap masa last2 sbb punya la lmbt cite nih nak tggu kemuncak lwn2 yg best...hahahahahah...ok la, en.aswad kata best, I kata x-men original lg best.. =P

aswadz said...

x-men original mana lak nih?

ghost said...

aku suka membayangkan kalau aku dapat menikmati bibir heroinnya..dan ia berlanjutan sehingga katil besiku mengalami evolusi.

the great imaginations in transformer....

aswadz said...

berbaur 18sx komen anda. hehehe...

vanilla said...

lantak la original ke origin...kah2

aswadz said...

origin ke? hik3... original lak. patut ler mcm x prnh dgr...

teha said...

rindu megan fox ! hahhaha ~

aswadz said...

tggu dia berlakon citer laen la jwb nyer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...