Wednesday, July 27, 2011

Lelaki Rambut Panjang atau Pendek?

Kali ni aku nak wat entri pasal rambut. Tapi bukan pasal fesyen rambut ok. Rambut cacak, skinhead, rambut belah tengah. Tu sumer tolak tepi. Kita go for the basic okeyh? Very basic. Rambut panjang atau pendek?

Aku tau kalo bab awek, si jejaka tak kesah pun awek dia rambut panjang atau pendek (walhal bukan boleh nampak pun sebab pakai tudung, melaenkan awek tu free hair). Asalkan sejuk mata memandang. Hehehe...


[Sejuk mata memandang umpama ada ais kat mata tuh]


Ye. Aku tau. Kalo dah awek tu comel, rambut dia panjang ke pendek, awek tu tetap comel. Ye tak? Tapi seperti yang tertera pada tajuk entri nih, aku bukan nak mengulas pasal awek tu cantik/comel berambut panjang ke pendek. No...

Ari ni kita nak sembang2 pasal lelaki rambut panjang atau pendek? I mean, untuk girls, korang prefer suami, pakwe atau teman-tapi-mesra korang berambut panjang atau pendek? Korang sker bergaul dengan guys yang berambut panjang atau pendek?

Baru2 ni aku ada setup poll untuk buat survey tentang perkara nih. Tapi poll ni tak limited untuk perempuan sahaja. Even lelaki pun boleh gak pilih jawapan. Aside from gays, si jejaka boleh pilih berdasarkan kepada diri diorang sendiri. Which is, diorang selesa berambut panjang atau berambut pendek.

So, the result of the poll is, berambut pendek 88%, berambut panjang 0% dan selebih nyer tidak kesah dengan penampilan lelaki sama ada berambut pendek atau panjang.


[Hairan, lagi 1% hilang]


My personal opinion, aku pilih rambut pendek ar. Tak hensem la der... Aku kacak cam Fahrin Ahmad kot kalo rambut aku pendek. Kalo rambut aku panjang, mungkin aku akan nampak macam Fahrin Ahmad berambut panjang. Wakaka waka waka hei hei...

Sebenar nyer, aku tak sanggup nak bela rambut sendiri panjang2. Tak stylo la bro rambut panjang2. Nak wat style pacak pun tak bley. Yang ada hanya rambut yang ala2 iklan rebonding. Tu ok la lagi. Kalo rambut lu panjang, pastu berkerinting lak? Amacam? Leh imagine tak?

Bagi aku, menyimpan rambut panjang adalah merimaskan. Ko simpan rambut panjang, ko kena pandai jaga. Kena selalu cuci rambut. Kalo tak, berkelemumur la rambut. Gatal pelbagai. Silap haribulan leh simpan kutu lagi.

Aku kalo rambut dah mencecah kolar baju, aku dah anggap rambut aku tu dah panjang. Tunggu masa je nak gunting. Kalo malas, aku extend 2 minggu. Hehehe... Tapi lepas tu wajib potong. Kalo tak, aku rimas. Even awek aku pun rimas tengok aku simpan rambut panjang2. Lagi2 rambut aku ni lebat dan agak kerinting.



Ini mungkin cantik.

Tapi kalo...



Nampak serabai...


Apa pun, poll yang aku buat ni mungkin la tak accurate mana pun. Since visitor blog ni pun bukan la gempak sangat macam blog2 laen yang lebih famous. Anyway, terima kaseh kepada blogger2 dan visitor2 yang sanggup klik jawapan untuk poll kali nih. Kalo ada poll lagi pada masa akan datang, jangan lupa participate lagi ek. Hehehe...


***********************************************************************************


Play DOUBLEMINT Memory Match Mania game...prizes will be given out to the fastest..
********************************************************************************** 

6 comments:

vanilla said...

koya la tu fahrin ahmad =P

aswadz said...

mana ada...

cik azeya said...

rambut pendek nampak lagi ensem.

aswadz said...

tepat skali... hensem dan smart.

anie said...

rambut pendek ancem

aswadz said...

btol2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...