Friday, September 3, 2010

Racist

vs


Mesti korang tertanya2. Apa kena mengena Proton Iswara vs. Toyota Corolla lama ngan racism kan. Sebenar nyer ada. Korang dengar la dlu apa yang aku nak citer kan ni. Jangan menyampuk dok tanya soalan2 bukan2.

Citer yang mengaitkan antara Proton Iswara dan Toyota Corolla ngan racism adalah seperti berikut. Chewahh.. Skema lak ayat aku nih. Kejadian ni berlaku semalam. Time aku on da way nak ke rumah aku kat Kuala Kangsar. In fact benda ni berlaku kat Kuala Kangsar ler. Hal ni berlaku kat belakang kereta aku. Ada satu kereta Toyota Corolla ni dari simpang, nak masuk ke jalan besar, aka nak masuk belakang kereta aku ler.  Dan kereta Proton Iswara biru ni lak, memang sebelum tu ada belakang kereta aku. So bila si Corolla ni masuk je, si Iswara pun bagi lampu tinggi. Konon cam protes la si Corolla ni masuk line. Cam kat highway lak maen2 lampu tinggi ni. Hoii, ni jalan bandar laaa...

Disebabkan si Iswara ni tak puas hati, dia pun potong la si Corolla ni. Dan berlaku la adegan racist racing antara diorang ni. Lepas tu, si Corolla ni potong balik si Iswara. Dan si Iswara ni nak tunjukkan ke"taiko"an beliau, cuba menyelinap dari sebelah kiri (sebab lorong kiri tu lebar sket ala2 jalan dua lane) dan bila bahu jalan tu jadi sempit, dia sibuk nak menghimpit kereta aku. Lempang gak aku bagi kang kat pemandu tu.

Proton Iswara tersebut dipandu oleh pak cik Melayu manakala Toyota Corolla tadi dipandu oleh apek Cina. yang aku rasa lebih kurang seusia ngan pak cik tu. Jadi, korang bagitau aku, yang berlaku tadi tu adalah racing or they just being racist? Macam mana budak2 dan golongan muda nak stop being racist sedangkan golongan "senior" kita still being racist to each other? Tepuk dada, tanya hati.


p/s: aku sempat pandang pak cik tu sambil geleng2 kepala time dia stop nak masuk simpang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...