Wednesday, September 8, 2010

Sahur dan Raya

Minggu2 terakhir ni, bole dikatakan aku agak liat untuk bangun sahur. Cuma time aku kat Kuala Kangsar je terkecuali. Namun bila aku ada kat Kulim, memang agak liat. Minggu lepas still ok lagi. Minggu ni, aku rasa aku baru 2-3 ari je bangun sahur. Tu pun kalo ada lebihan kuih berbuka semalam. Kurang pahala puasa sebab tak sahur. Hehehe...

Tapi even time aku kat universiti pun, jarang sahur2 nih. Makan late nite je. Tu tak kira sebagai sahur kan. Aku ingat time aku last year. Cafe ada pun, bukak sampai 3-4 pagi je. Slalu kalo ada kelas, aku akan makan kul 12 atau 1 pagi. Kalo takde kelas lak, aku makan kul 2-3 pagi. Kalo aku rajin nak stay up, aku akan stay up sampai kul 5 pagi. Dah makan, dah solat subuh apa sumer, baru tdo.

Semalam aku gi jalan-jalan kat Jusco Perda time lunch hour. Cuma aku kuar awal sket daripada biasa. Saje nak cari baju raya. Although mungkin aku tak pakai pun time raya ni. Cuma tujuan beli untuk nampak sedondon ngan Cik Eeda time nak gi kenduri member dia aka kawan sekerja aku gak Oktober ni. Sejak kelmarin lagi dah cari baju nak matching kan ngan baju dia. Tapi pasaraya2 kat Kulim ni, takde baju yang menangkap hati aku. Baju hitam dan putih tu ada la jugak yang menambat hati. Tapi tidak untuk baju yang kaler biru atau ungu.

Sebab tak puas hati, semalam aku ngan member aku gi Jusco. Sebenar nyer aku tak kisah pun nak beli skang ke tak. Tapi dah member ajak aku kuar, aku on je. Dia kata dia dah kurang mood untuk keje, memandangkan ari ni dia dah balik kampung. Aku je rajin keje sampai sok. Berbalik ke shopping mopping tadi. Agak lama jugak la berjalan. Tiap2 kedai kitorang masuk. Ada satu kedai tu, offer baek punya. RM 45 dapat 3 pasang baju kemeja. Tapi baju dia takde la cantik sangat. Cuma baju kaler hitam tu agak menarik perhatian. But still, offer dia menarik. Aku cakap kat member aku, "Kalo tak jumpa, beli kat sini je la." Aku tak pasti tu offer sempena raya aje atau tak. Kalo tak, next month aku datang, confirm aku beli. Wat baju untuk gi keje.

Anyway, tempat keje aku ni dah mula lengang. Orang dah ramai yang balik kampung. Tinggal aku dan beberapa orang je yang still keje. Member2 aku pun dah ramai yang cuti. Aku esok baru balik, InsyaAllah. Cik Eeda awal2 lagi dah balik kampung dia. Ni pun dah kurang mood nak wat keje. Tapi aku gagahkan jugak memandangkan nak kena kejar dateline. Dah la aku cuti seminggu lepas raya. Jadi time ni la kena kejar masa sket.




Since entri ni maybe entri yang terakhir yang aku post sebelum Hari Raya, jadi aku nak amek kesempatan ni untuk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin. Kepada sape2 yang berminat nak cuba template sempena ari raya, korang bole gi kat link ni.


Contoh header untuk raya.

2 comments:

pepel said...

selamat ari raya abg!

aswadz said...

selamat ari raya syg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...