Thursday, June 16, 2011

Bowling Tournumnet

"Bro, lu salah eja tuh bro. Bukan tournumnet. Tournament..."

Eh, mana ada salah ler... Memang gitu ejaan untuk kitorang nyer tournament. Perkataan tournament tu "memang" sengaja disalah-ejakan oleh orang yang reka unofficial logo seperti yang tertera kat bawah nih. Macam mana kesah nyer tournament menjadi tournumnet, tu akan diciterkan di kemudian hari... Stay tune...


[Unofficial logo of bowling tournumnet]


Well, bukan logo pun sebenar nyer. More like advertisement. Tapi... Sker ati aku la kan nak panggil logo hatta banner skali pun. Ni kan blog aku. Ada aku kesah?


 [Telah di-edit bersama latar belakang tempat bowling]


Bowling tournumnet ni kitorang ada kan dalam 2 kali sebulan. Idea maen bowling ni muncul bila beberapa pemuda generasi baru berkumpul bersama2. Lalu mencetuskan fenomena yang tersendiri, yang bakal membawa satu arus perubahan yang mampu merombak status bowling di AMREC pada ketika ini. Tapi antara banyak2 generasi baru, ada sorang generasi yang tak bape nak muda... Ehem2...

Well, aku sebenar nyer tak pandai pun maen bowling ni. Tapi dah member2 ajak, aku on je la. Lagi baek dari tiap2 ari duduk kat umah layan movie je kan. Tapi nak maen slalu pun tak leh gak. Kopak duit aku. Kalo Les' Copaque Production nak taja aku, laen ar citer.

Sebelum aku citer lebih panjang (tak panjang pun), apa kata korang layan dlu gambar2 kami yang tak bape nak hensem nih... Ok. Aku tipu. Aku hensem sket dari diorang...


[Posing senget]


[Sesi memberi hadiah kepada pemenang. Ceish... Hadiah la sangat.
Bola bowling tu hak kedai tu punya kot...]


[Lepas maen bowling, perut masing2 mintak diisi]


[Gambar bola bowling sekadar hiasan]


[Aksi gaya bebas yang sememang nyer bebas]


Bebas itu freedom.
Freedom tu _____.
(jawapan sila rujuk pada akhir entri)

The secret of happiness is freedom.
The secret of freedom is courage.
--Thycydides--


Maen bowling ni memang la best kalo kita dapat berkumpul ramai2 kan. Sebab tu aku tak kesah walaupun aku tak pandai maen. Tapi last game aku maen nih, macam ada peningkatan yang boleh dibanggakan dalam permainan aku. Adakah aku ni "bowling prodigy"? Alahh.. Bagi la aku berbangga sket... Hampeh la korang.

Anyway, looking forward for the next tournumnet.


Bebas itu freedom.
Freedom tu BEBAS laaaaa...


***********************************************************************************

Girls… the next time your boyfriend avoids long phone conversation with the excuse of cost… show him this :P



***********************************************************************************

5 comments:

stuck said...

dah boleh jadi wakil msia la ni?? hahahha~

nash said...

isk....ko kene jemput aku tuk wt ulasan next tournumnet......hahahahaha

tapi stail gaklah corak penulisan ko skrg tk cm dulu..dulu ko nooobbbbb

aswadz said...

@stuck: hahaha... blom lg...

@nasha: aku ulas style blog, bkn ulas style soccernet... kalo hg nak wat ulasan, sruh si syed tuh invite bebudak ni ramai2, pastu tulis kat blog dia tuh.

dlu aku berlakon "noob" je. walhal aku ada bakat terpendam sbg seorang penulis. hehehe...

cik azeya said...

ajar aku main boling.

aswadz said...

cik azeya: cara2 nak maen boling.

1. pilih bola yg berat nyer sesuai ngan anda.

2. hayun kan aja bola itu sekuat hati...

kan senang je. hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...