Thursday, June 23, 2011

Tournumnet dan Asal Usulnya

Masih ingat lagi entri pasal bowling tournumnet? So, as promise, ari ni aku akan reveal macam mana perkataan "tournumnet" ni terhasil, walaupun tubuh badan aku agak letih malam ni. Pasal pe? Pasal siang tadi ada ujian kecergasan kat tempat keje yang merangkumi joging 2.4 km, bangkit tubi, lompat jauh dan lari ulang alik.

Tapi aku insist untuk tulis gak entri ni, sebelum aku terlupa terus pasal benda ni dan tak nak korang ternanti2. Eh, ada yang menanti ke? Hehehe...

This entri mungkin agak short, sebab citer tentang asal usul tournumnet ni pun memang pendek je. Tup tap tup tap, dah wujud dah perkataan tournumnet nih...

Sebenar nyer perkataan tournumnet ni pun, as you all may already guess, adalah datang daripada perkataan tournumnet. Masa salah sorang member aku nih (aku gelarkan dia Member A) tengah design poster untuk game bowling kitorang. Tujuan poster adalah untuk sker2. Maklum lah, Member A ni memang banyak "masa lapang".

Masa dia design poster tu, dia pegi eja tournament tu jadi tournumnet. Pastu dengan confident nyer dia anta ke member aku yang lagi sorang ni (aku gelarkan dia Member B) yang act konon2 nyer sebagai editor. Tapiiii... Member B dengan confident je meluluskan poster yang Member A tadi wat. Sah la dia tak baca kan. Dan tak perasan kesalah-ejaan oleh Member A tadi.

Maka disebarkan poster yang tersalah eja tu kat sumer orang yang terlibat dalam maen bowling tuh....


[Ni la hasil nyer...]


***********************************************************************************



RM1,000 Given out Every Mondays, Wednesdays and Fridays for 4 weeks!




***********************************************************************************

2 comments:

vanilla said...

cute je...hehehe

aswadz said...

sape? abg ke? hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...