Tuesday, August 7, 2012

Surat Rasmi Mintak Cuti Raya

Jabatan "Kami Rajin Bekerja",
Tingkat 1, Bangunan Dirahsiakan,
Poskod Tiada,
Kulim, Kedah.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Mr. Boon Ong Seck,
Syarikat Keje Btol-Btol Sdn. Bhd.,
Jabatan "Anda Memang Rajin Bekerja",
Tingkat 1, Bangunan Dirahsiakan,
Poskod Pun Tiada,
Kulim, Kedah.                                                                                                   7 Ogos 2012


Tuan,


Saya Nak Mintak Cuti, Saya Tak Kira, Saya Nak Gak

Berhubung dengan perkara di atas, saya dengan tanpa segan-silu nyer mewakili diri sendiri dan sanggup menebalkan muka untuk menulis surat ini kepada tuan. Ingat tak letih ke nak menulis surat ni tuan. Letih wooo... Tak caye cuba tuan tulis satu, pastu anta kat saya.

2.)     Okay lah tuan. Saya straight to the powerpoint la Mr. Boon. Saya tahu Mr. Boon ada banyak keje, walaupun ramai yang tahu Mr. Boon ni pura2 buat busy sebenar nyer. Mr. Boon, saya nak mintak cuti seminggu. Haaaa... Pendek kan permintaan saya. Harap dimakbulkan...

3.)     Tuan. Sudah terang lagi kan bersuluh yang saya ni seorang pekerja yang berdedikasi dan berkebolehan tinggi dalam menjana pendapatan negara syarikat kita. Bukti nyer? Saya telah berjaya mengorat setiap client wanita yang berjumpa dengan saya dan memujuk mereka untuk invest dalam syarikat kita. Tu blom termasuk lagi duit syarikat yang saya gigih songlapkan masuk ke poket sendiri. Kalo saya tak songlap, dah sah2 Syarikat Keje Btol-Btol Sdn. Bhd. lebih maju dan kaya-raya.

4.)     Berbekalkan sumer sebab2 yang bernas dan sahih yang telah saya utarakan tadi, saya harap pihak tuan dapat mempertimbangkan diri sendiri sama ada berat atau ringan diri tuan berbanding diri saya. Semoga tuan diberikan pencahayaan yang secukup nyer untuk membenarkan saya bercuti selama seminggu.

Akhir kata, saya nak kata "lu kena beb!!" kat tuan sebab sumer kejadah yang saya tulis ni adalah prank semata2. Cuti seminggu saya telah pun diluluskan awal2 lagi. Lagi pun, apa jadah nyer saya keje Jabatan "Kami Rajin Bekerja" pi mintak cuti ngan bos Jabatan "Anda Memang Rajin Bekerja". Kan tak logik tu. Apa pun Mr. Boon, ni bukan salah saya. Ni sumer salah Abang Ensem dan Zarul Umbrella. Diorang sruh saya cakap macam ni kat tuan. "Karangan ini adalah untuk contest anjuran Abang Ensem dan Zarul Umbrella dan disponsor oleh Azri[Dot]My".


Yang benar dan sker mengsonglap duit,


___________________________
(ASWADZ REX)
Staff yang "baek" belaka

--this is computer generated letter. no signature is required--


p/s: berminat nak join lepas baca kat blog LydSunshine. kalo berminat nak join, bole tahu lebih lanjut kat SINI.


16 comments:

Admin said...

terbaik bro haha

vblogklasik said...

Haha.. Boleh mng ni. Dpt duit raya xpyh songlap duit dh. :D

LydSunshine said...

Ceh. Prank. Hahaha. Good Luck ye utk contest ni.

vanilla said...

hehe...ok, klaka

Zarul Umbrella said...

huhu heheeh hahhaa terbaik bro..

Anonymous said...

hahahahhahha apa la

Yen said...

haha.. cer semyum sebentar..

aswadz said...

@phat: mekaseh2.

@fikri: kalo dpt duit raya, mmg x songlap dah duit.

@lydsunshine: mekaseh. good luck to you too.

@vanilla: kalo kelakar, haruslah gelak sampai guling.

@zarul: mekaseh.

@adindanil: hehehe...

@yen: tgh senyum ni.

tirahzairi said...

wahhhh....kretip betul..hihi

afzalsukasuki said...

haha brilliant idea ko Ismail.apsal aku tak terfikir cenggini?

p/s : betul kan nama ko Ismail?

aswadz said...

@tirah: mekaseh...

@afzal: ismail? apakah?

cci said...

hahaah.. terbaik btol surat dia ni.. ^_^

Hans Hanis said...

hahahaha
jenuh gelak baca surat nih
:-)

Unknown said...

bhahahha klu buat betul2 ni mau kne buang kije nih..haha :P

Potia Casadelarossa said...

Aswadz.. klu bos ko x bagi gak aku tak tau la..hakhakhak sengal la entry ko ni.. mohon print nak antar kat bos aku plak ekekeke.................

aswadz said...

@cci: mekaseh.

@hans: mmg dikarang utk buat org ketawa.

@leakedknowledge: diminta jgn buat btol2. nnt x psl2 xde keje lak. raya nak dekat nih.

@potia: sila print sendiri ye. hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...