Thursday, August 9, 2012

Tingkatkan Trafik dengan Backlink Trick

Kebanyakan blogger mementingkan trafik blog dan ada sesetengah blogger yang tidak mementingkan sangat trafik ni. Tetapi, kalo nak up kan trafik ke blog, entri blog korang kena la berkualiti dan bukan setakat entri cincai2 atau entri copy-paste je.




Hari ni aku nak share satu trick untuk tingkatkan trafik blog selain daripada dengan cara2 konvensional yang laen seperti entri berkualiti, selalu blogwalking dan laen2 lagi (apa punya skema ayat daaa). Actually, trick ni dah lama pun. Cuma aku je yang baru nak join since aku takde la pentingkan trafik sangat. Aku cuma sker menulis je. Orang baca atau tak baca, belakang kira. Hehehe...

Trick ni mudah je. Tak perlu nak perah2 otak bagai. Korang cuma perlu tulis satu entri yang lebih kurang macam entri aku ni ikut kreativiti masing2. Pastu copy-paste link2 kat bawah nih.




Tapi sebelum tu, ada beberapa syarat yang korang kena ikut.

1. Sebelum korang copy-paste link2 kat atas ni, sila delete yang no.1 terlebih dahulu.

2. Pastu, up kan link no.2 jadi no.1, link no.3 jadi no.2, link no.4 jadi no.3 dan seterus nyer. (letih weyh kalo nak aku cakap taip sampai abes)

3. Pastu korang masuk kan link korang kat no.15.

4. Korang jangan gatal tangan ubah urutan link tu. Nanti tak jadi la yang macam kat bawah ni.


Bila posisi anda pada no.15, jumlah backlink = 1
Posisi no.14, jumlah backlink = 5
Posisi no.13, jumlah backlink = 25
Posisi no.12, jumlah backlink = 125
Posisi no.11, jumlah backlink = 625
Posisi no.10, jumlah backlink = 3,125
Posisi no.9, jumlah backlink = 15,625
Posisi no.8, jumlah backlink = 78,125
Posisi no.7, jumlah backlink = 390,625 
Posisi no.6, jumlah backlink = 1,953,125 
Posisi no.5, jumlah backlink = 9,765,625 
Posisi no.4, jumlah backlink = 48,828,125  
Posisi no.3, jumlah backlink = 244,140,625
Posisi no.2, jumlah backlink = 1,220,703,125
Posisi no.1, jumlah backlink = 6,103,515,625


Haaaa... Amacam? Kan banyak backlink tu. Hehehe... Well, selamat mencuba. Harap trafik aku pun mencanak naek pasni.

3 comments:

lewisdotmy said...

x pernah cuba lagi cara ni :)

ikaa said...

wahhh menarik nie :)

Atan Johari said...

ok saya ikut cara awak ni,....terima kasih d atas perkongsian ini...(^^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...