Tekan Sini Untuk Mendapatkan Template Atau Wallpaper Yang Laen! »

Thursday, August 11, 2011

Pengalaman Memancing



 Baca je tajuk entri ni, tentu korang nak kata aku ni reti memancing. No no no. Just hold your thought. Sebab aku tak reti. Iye... Tak reti...

Hekeleh mamat ni. Tak reti memancing, tapi nak citer pengalaman memancing.

Nak citer pasal pengalaman memancing, tak semesti nyer ko sendiri kena pancing. Ko teman member2 ko memancing pun, dah kira pengalaman memancing gak kan. Definisi "pengalaman memancing" tu terlalu luas skop nyer. Kalo aku nak citer pengalaman memancing member aku, yang diciterkan dia kepada aku, tarak hal punyer kalo nak guna title "Pengalaman Memancing".

Eh, tiba2 entri jadi macam emo je. Hahaha...

Ari tu aku ada buat entri pasal ikan sebelah kan. Pengalaman memancing sendiri tu, memang takde la. Sebab aku sendiri memang tak minat memancing2 nih. Buang masa dowh. Lagi pun aku ni memang malas bab2 nak menunggu ni. Hatta menunggu orang ke, bas ke. Kalo setakat tunggu 10 minit tu takde hal. Tapi kalo dah sejam ikan tak naek2?

Seumur hidup aku, aku pernah 2 kali je gi memancing. Sekali ngan arwah abah aku. Sekali ngan famili abang ipar aku.

Ngan arwah abah aku, aku tak ingat sangat. Sebab kecik lagi. Sekolah rendah kot, kalo tak silap aku. Tempat memancing pun aku tak ingat. Cuma aku ingat tepi laut. Tapi bukan pantai laa... Tak pakai joran, tak pakai jala. Pakai tali pancing je. Gulung2 ngan tin. Arwah abah aku memang kreatif sket. Sama macam aku. Hehehe... Aku tak ingat dapat ikan ke tak.


 [Kalo dapat memancing kat atas bot gini, mesti lagi best]


Ngan famili abang ipar aku lak, masa aku praktikal dlu. Cuti Tahun Baru Cina. Aku tak involve pun pancing memancing nih. Tolong tengok2 je. Yang penting ada makan2. Buat ungun api. Maen nyanyi2. Hahaha... Takpe. Famili abang ipar aku sporting.

Haaa... Tu je la pengalaman memancing aku. Pendek kan. 2 perenggan je. Hehehe... Pengalaman korang lak macam mana?


***********************************************************************************


Be the transporter for Jojo Struys, Yasmin Hani and Diana Danielle



********************************************************************************** 

2 so full of themselves :

masyiu said...

ikan sebelah???....camner tuh???

aswadz said...

ikan sebelah tu, sebelah rupa mcm ikan, sebelah lg macam ikan yg dah kena belah... rujuk link yg ada dlm entri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...